نتایج بررسی بانک سرمایه‌گذاری اروپا نشان داد، بسیاری از شهروندان اروپا، آمریکا و چین قصد دارند تعداد سفرهای هوایی‌شان برای تعطیلات سال جاری میلادی را با هدف کاستن از انتشار دی‌اکسیدکربن و مقابله با تغییر اقلیمی کاهش دهند.

هواپيما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ‌نتایج این بررسی که سه‌شنبه ۲۴ دی منتشر شد، برآیند نظر ۳۰ هزار پرسش شونده در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، ‌آمریکا و چین بود.

بر این اساس، ۳۶ درصد از اروپایی‌ها گفتند همین حالا برای کمک به جلوگیری از تغییرات زیست محیطی برای تعطیلات کمتر از سفرهای هوایی استفاده می‌کنند. همچنین ۷۵ درصد از اروپایی‌ها تصمیم دارند این روند را در سال ۲۰۲۰ ادامه دهند.

در چین، تعداد شهروندانی که از تعداد مسافرت‌های هوایی خود در تعطیلات سال جاری می‌کاهند، ۹۴ درصد است و این رقم برای آمریکا ۶۹ درصد گزارش شده است.

طبق برآورد صنعت هوانوردی، بیش از ۲ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان مربوط به این بخش است.

برای مردم اروپا و چین، تغییرات زیست محیطی بزرگترین چالش پیش روی آنهاست؛ امری که مهمتر از مراقبت‌های بهداشتی و تهدید بیکاری در اتحادیه اروپا و مراقبت‌های بهداشتی و نگرانی از بحران مالی در چین محسوب می‌شود.  

در آمریکا، تغییرات زیست محیطی دومین چالش بزرگ پس از مراقبت‌های بهداشتی است و مهمتر از بی‌ثباتی سیاسی - به عنوان سومین تهدید - به شمار می‌رود.

طبق نتایج این نظرسنجی، دو سوم مردم اروپا، ‌آمریکا و چین تصور می‌کنند که رفتار شخصی‌شان می‌تواند به مقابله با تغییرات اقلیمی کمک کند و بیش از سه چهارم از والدین معتقدند که پیامدهای تغییرات جوی متوجه کودکان است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۹۳ درصد از چینی‌ها حمل‌ و نقل عمومی را برای اهداف زیست محیطی ترجیح می‌دهند. در اروپا این گرایش ۶۴ و در آمریکا ۴۹ درصد است.

نظرسنجی بانک سرمایه‌گذاری اروپا همچنین مشخص کرد که ۸۱ درصد از آمریکایی‌ها، ۹۳ درصد اروپایی‌ها و ۹۸ درصد چینی‌ها تمایل به خرید محصولات پلاستیکی کمتر برای کاهش آلودگی هوا دارند.

همچنین ۹۲ درصد از مردم چین و ۷۹ درصد از مردم اروپا متعهد به کاهش مصرف گوشت قرمز شدند در حالی که فقط ۶۸ درصد از مردم آمریکا برای انجام این کار اعلام آمادگی کردند.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا، بزرگترین بانک سرمایه‌گذاری در جهان است که دولت‌های عضو اتحادیه اروپا مالکیت آن را برعهده دارند.

کد خبر 478383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha