رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه به ۲۱۰ مدرسه استاندارد اوتیسم نیاز داریم، گفت: ما با خیران وارد گفت‌وگو شدیم و طبق توافقاتی که داشتیم، کلنگ ساخت ۲۲۴ مدرسه در ۱۴ استان بر زمین زده خواهد شد.

اوتیسم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جواد حسینی اظهار کرد: طبق طرح آمایش سرزمین که انجام دادیم، ۴۶ مدرسه اوتیسم در مناطق مختلف کشور داریم و البته هنوز ۱۴ استان مدرسه دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم ندارند و دانش‌آموزان در قالب ۲۰۰ کلاس ضمیمه تحصیل می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش آمار دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم گفت: شمار مبتلایان به اوتیسم‌ در حال افزایش نیست. اوتیسم دارای درجات مختلف است و یک علت اینکه تصور می‌شود در این زمینه افزایش آمار داشته‌ایم، بهبود ابزارهای شناسایی این بیماری است. درواقع طیف اوتیسم افزایش نیافته است. بلکه ابزارها مدرن‌تر و شناسایی بهبود پیدا کرده است.

حسینی گفت: در حال حاضر تدوین و ابلاغ سند جامع اوتیسم را هم در قالب رشد کمّی و هم کیفی در دستورکار داریم تا همه دانش آموزان مبتلا به اوتیسم بتوانند تحت پوشش آموزش‌های استاندارد قرار بگیرند و بتوانیم متناسب سازی آموزش، محتوا و اجرا را انجام دهیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پاسخ به اینکه آیا تمام مبتلایان به اوتیسم تحت پوشش آموزش قرار دارند؟ گفت: طرح سنجش بدو ورود به دبستان برای ثبت نام در کلاس اول الزامی است و تشخیص برای تمام آنها که در طرح سنجش شرکت می‌کنند، انجام می‌شود. موردی نداریم که بگوییم دانش آموزی به دلیل کمبود فضا و معلم از تحصیل محروم می‌شود، اما به هرحال عده‌ای بازمانده از تحصیل هستند که ممکن است بین آنها افراد مبتلا به اوتیسم هم باشند.

کد خبر 478380

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha