مشمولان خرید خدمتی تا پایان سال مهلت دارند نسبت به پرداخت و تسویه اقساط خود اقدام کنند. در غیر این صورت به خدمت وظیفه اعزام می‌شوند.

سربازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در سال‌های گذشته قانونی تصویب شد تا مشمولان خدمت وظیفه عمومی‌ که علاقه‌ای به انجام دوره خدمت ضرورت ندارند، تنها با ۸ سال غیبت و تحمل برخی مشکلات سربازی خود را بخرند.

البته این موضوع مشکلاتی را نیز برای برخی دستگاه‌های کشور از جمله نیروهای مسلح ایجاد کرده بود چراکه با کمبود سرباز مواجه شده بودند. اما در سال گذشته با پافشاری نیروهای مسلح، قانونی مبنی بر عدم فروش سربازی تصویب شد تا مشمولان به فرار از خدمت نپردازند و در موعد مقرر به سربازی اعزام شوند تا تبعیضی میان افراد ایجاد نشود.

همچنین مسئولان برای افرادی که ۸ سال غیبت داشتند نیز چاره‌ای اندیشیدند و تمهیداتی برای آن‌ها اتخاذ شد؛ به این دسته از مشمولان در سال گذشته اجازه داده شد تا بتوانند تا پایان سال ۹۷ خدمت خود را اقساطی خریداری کنند.

در این میان برخی از مشمولان که خدمت خود را در سال گذشته اقساطی کرده‌اند، هنوز نسبت به پرداخت مبلغ آن اقدام نکرده‌ و در جریان مشکلات و تبعات آن نیستند.

کد خبر 478185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha