چهار تولیدکننده نمونه چهارمحال و بختیاری در سی و چهارمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی تجلیل شدند.

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ذبیح‌الله غریب، رئیس جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۸ فعالیت ستاد شناسایی، انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر براساس روال هر ساله خود از شروع فصل زراعی آغاز شد و ستادهای شهرستانی، استانی و مرکزی برحسب وظیفه‌ خود به شناسایی و ثبت‌نام داوطلبان تولیدات برتر در سطوح و رشته‌های مختلف اقدام کردند.  

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی محور خود را بر اساس الگوسازی قرار داده و از کشاورزران پیشرو، خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف اعم از تولیدات زراعی تجلیل می‌کند.  

غریب گفت: کیفیت تولیدات بخش کشاورزی از معیارهای انتخاب کشاورزان نمونه کشوری است.  

رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: تا قبل از سال ۹۰ بیشتر معیارها در محور میزان تولید بوده است، اما به دلیل اینکه با شرایط خشکسالی مواجه هستیم میزان بهره‌وری آب، تغییرالگوی کشت و تولید محصولات مقاوم در برابر خشکی و خشکسالی به عنوان شاخص‌های مهم در انتخاب تولید کننده نمونه کشاورزی محسوب می‌شوند.  

وی استفاده از آخرین تکنولوژی‌های علمی، استفاده از بهترین روش‌های آبیاری، تولید محصولات و با ‌کیفیت، تولید محصولات صادرات‌محور و ارز آور و زنجیره‌های تولید از پارامترهای مهم علمی در شاخص‌های وزارت جهاد کشاورزی هستند.  

غریب اضافه کرد: تا پیش از سال ۹۵ هیچ تولید کننده نمونه در سطح ملی در چهارمحال و بختیاری وجود نداشت و در سال ۹۶، ۳ تولید کننده نمونه، در سال ۹۷ یک تولید کننده نمونه و در سال جاری تولید کننده نمونه کشوری در سطح استان به ۴ نفر ارتقا پیدا کرد.  

وی گفت: امروز در سی و چهارمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی از وحید یداللهی پرورش‌دهنده ماهیان سردآبی(قزل‌آلای رنگین کمان)، امین مالکی تولید کننده خوراک آبزیان، امیرحسین شجاعی پرورش‌دهنده ماهیان سردآبی در قفس و نعمت‌الله اسدی به عنوان مرتع دار نمونه تجلیل شد.

کد خبر 478166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha