مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

رئیس اداره گاز املش گفت: تاکنون ۹۹ روستای شهرستان املش از نعمت گاز برخوردار شده‌اند که حدود ۹۶ درصد جمعیت روستایی را به خود اختصاص داده است.

گازرسانی به املش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، باقر اخوان اظهار کرد: در حال حاضر ۸ روستای ییلاقی بخش رانکوه املش شامل روستاهای ملکوت، شیه‌مربو، لرد، امام، بویه وسیاه‌خلک از نعمت گاز برخوردارند و گازرسانی به ۴ روستای موسی‌کلایه، سیاه‌استخر، کلامرود و گورج از بخش رانکوه با۲۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

شهرستان املش ۱۹ هزار و ۸۰۰ مشترک گاز دارد که ۹هزار و ۴۰۰ مشترک آن روستایی هستند. املش با دو بخش مرکزی و رانکوه در ۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

 بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰جمعیت املش برابر قریب ۵۴ هزار نفر بود.

کشف آثاری از قرون گذشته در این منطقه، حاکی از این است که املش سابقه کهن تاریخی پیش از اسلام را دارد. این شهرستان یکی از دو معدن بزرگ میکای سیاه و دولومیت ایران را در قلب خود جای داده‌است.

مجاورت شهر املش با رودخانه شلمانرود و به علت راکد بودن آب این رودخانه باعث شدتا در گذشته مردم املش  اغلب در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت کنند و آثار کشاورزی به‌دست آمده در این منطقه نشانگر فعالیت‌های کشاورزی در ۱۵۰۰ سال قبل است، از محصولات عمده کشاورزی می‌توان برنج، چای، گندم، فندق، مرکبات. گیاهان دارویی، فراورده‌های دامی و عسل و ابریشم را نام برد اما قسمت اعظم زمین‌های کشاورزی زیر کشت، چای و برنج بوده و محصولات چای املش حدود ۳۲ درصد کل تولید کشور است.

کد خبر 478094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha