مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: با وجود اینکه سیلاب ۲۶ میلیارد تومان به راه‌های این منطقه خسارت وارد کرده است، تردد در همه جاده‌ها جریان دارد.

خسارت سیل به راه‌ها

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود جمیلی کرمانی  افزود: هیچ راه مسدودی در ۷شهرستان جنوبی استان کرمان نداریم و تردد در تمامی محورهای اصلی و فرعی در جریان است.

وی ادامه داد: بعضی از مسیرهای ارتباطی روستایی دچار خسارت شده‌اند ولی با انجام اقدامات راهداری، تردد در جریان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان ادامه داد: در حال حاضر فقط راه روستایی دهستان مارز در شهرستان قلعه‌گنج مسدود است، این مسیر تا فردا بازگشایی می‌شود و هم اکنون نیروهای راهداری در تمامی مناطق هفت‌گانه جنوب در حال فعالیت هستند.

 با وجود تدوام بارش‌های پراکنده از مردم و رانندگان خواسته شده ضمن رعایت جوانب احتیاط با صبر و حوصله رانندگی و از عجله و شتاب در جاده‌ها خودداری کنند.

سامانه بارشی در۲ روز گذشته، ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان را در معرض خطر سیل قرار داده بود و درواقع خسارت‌هایی در حوزه‌های زیرساختی همچون راه، آب و برق بر جا گذاشت اما نکته قابل تامل اینجاست که اقدامات پیشگیرانه‌ای که برای مهار سیلاب‌های احتمالی انجام شده بود باعث شد تا اوضاع در کنترل باشد، اجرای طرح‌های متعدد آبخیزداری و خاک‌برداری و لایروبی رودخانه‌ها نمونه‌ای از این اقدامات است.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 478081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha