رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و برودت هوا سبب لغزندگی همه محورهای مواصلاتی این شهرستان شده و تردد در جاده‌ها را با کندی مواجه کرده‌ است.

حمل و نقل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن خادمی، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد در استان آذربایجان غربی سه‌شنبه ۲۴ دی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش برف و کولاک شدید شب گذشته و برودت و سرمای هوا باعث ایجاد لایه‌ای از یخ بر روی جاده‌های این شهرستان شده و لازم است رانندگان با احتیاط کامل در این محورها تردد کنند.  

وی اضافه کرد: هم‌اکنون تردد خودروها در گردنه‌ «قره‌بلاغ»، در محور مهاباد - بوکان و گردنه‌های «جواله‌ره‌شان» و «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست.  

خادمی گفت: با شروع بارش برف ۸۵ کیلومتر در محور مهاباد - سردشت، ۳۲ کیلومتر در محور مهاباد - ارومیه، ۲۳ کیلومتر در محور مهاباد - میاندوآب، ۳۳ کیلومتر در محور مهاباد - بوکان و ۱۲ کلیومتر در کمربندی دارلک نمک‌پاشی شده‌است.  

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد اظهار کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» (گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.  

خادمی بیان کرد: یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای طرح زمستانی انباشت شده است، ماشین‌آلات راهداری هم از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.  

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.  

خادمی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.  

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد سامانه بارشی که از روز گذشته وارد آذربایجان‌غربی شده‌است تا اواخر وقت امروز، به فعالیت خود در مناطق مختلف استان ادامه می‌دهد.  

آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز مدارس نواحی یک و ۲ ارومیه، سلماس، تکاب، مهاباد، سردشت، خوی و نقده در مقطع ابتدایی اعم از شهری و روستایی را در نوبت صبح روز تعطیل اعلام کرد.  

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

کد خبر 478065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha