رئیس اداره توسعه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۲۲۶ تعاونی در روستاهای استان قزوین فعالیت می‌کنند که برای ۲ هزار و ۷۵۷ نفر در بخش‌های کشاورزی، دامداری و صنعتی اشتغالزایی کرده‌اند.

اشتغال‌زایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم اینانلو افزود: برای این تعاونی‌ها ۹۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری در روستاهای استان قزوین صورت گرفته‌است.

وی با بیان اینکه توسعه تعاونی‌های کوچک در روستاها موجب رفع فقر و بیکاری آنها می‌شود، افزود: توسعه این تعاونی‌ها، راهبردی مناسب برای رفع محرومیت‌های روستاهای استان است و در حل فقر و نابرابری اجتماعی نیز موثر خواهدبود.

این مسئول گفت: صنایع کوچک از جمله صنایع دستی به علت نیاز به سرمایه‌گذاری اندک در مقایسه با صنایع بزرگ، هزینه تولید به نسبت مناسب، نیاز کمتر به ارز خارجی، آموزش آسان و رایگان و نیز در دسترس بودن مواد اولیه در محل با تکیه بر راه اندازی و بسط شرکت‌های تعاونی می‌تواند به مرور راهبردی مناسب در راستای رفع معضلات ناشی از محرومیت‌های جامعه روستایی باشد.

اینانلو اظهار کرد: در فرایند اشتغال‌زایی در محیط‌های روستایی آنچه مهم است توجه و تاکید بر کارکردهای گروهی و مشارکتی از جمله فعالیت تعاونی در بین افراد روستاست.

این مسئول افزود: توسعه روستا از طریق تعاونی‌های صنایع کوچک در استان قزوین موجب برخورداری از سطح قابل قبولی از رفاه، اشتغال‌زایی و درآمد مکفی برای همه افراد جامعه روستایی می‌شود و یکی از اهداف برنامه ریزان کشور را برای توزیع عادلانه امکانات و ثروت محقق می‌سازد.

وی ادامه داد: این صنایع علاوه بر اشتغال‌زایی بالا می‌تواند در حل مسایل فقر و نابرابری، توزیع درآمد و امکانات متمرکز و دیوان سالاری، امنیت ملی و آمایش سرزمین موثر باشند.

حدود ۵۳۰ روستای دارای دهیاری و بیش از ۸۰۰ روستای دارای سکنه در استان قزوین وجود دارد.

کد خبر 478062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha