مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان از خسارت ۹۴۵ میلیارد تومانی که سیل به کشاورزی و زیرساخت‌های این استان وارد کرده است، خبر داد. 

سیل سیستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباسعلی ارجمندی مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در پی بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان به‌ویژه نیمه جنوبی آن، بر اساس برآوردهای اولیه، خسارت ۶۱۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی، ۳۳۲ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های شهری و ۶ میلیارد تومانی به طرح‌های آب منطقه‌ای وارد شده و آسیب سایر بخش‌ها نیز در دست بررسی است.

وی بیان کرد: همچنین در سیلاب اخیر ۲۵۰۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان دچار آسیب جدی شدند که نیازمند تخریب و ساخت مجدد هستند.

ارجمندی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های امدادی در منطقه حضور دارند و به طور شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به مردم سیستان و بلوچستان هستند.

وی اظهار کرد: ۳۵۰۰ نفر در قالب ۶۵ گروه جهادی برای امدادرسانی و کمک به مردم سیل‌زده به مناطق مورد نظر اعزام شده‌اند. 

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان از تشکیل ۴۵۰ تیم عملیاتی خبر داد و گفت: برای کاهش میزان آسیب‌های احتمالی، ۴۵۰ تیم عملیاتی در مناطق مختلف استان حضور دارند و ۵ گروه مهندسی و ۶۵ خودروی تاکتیکی سپاه به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند.

وی از ایجاد و راه‌اندازی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های فنوج، قصرقند و کنارک خبر داد و افزود: هم‌اینک امداد هوایی به‌وسیله ۳ فروند بالگرد و ۳۳ فروند قایق در مناطقی که راه زمینی آنها قطع شده در حال انجام است.

ارجمندی افزود: سپاه پاسداران تاکنون هزار بسته غذایی بین سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان توزیع کرده است.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل‌آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی سبب قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امدادرسانی بسیار محدود بود. اما پس از آن کار امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل‌زدگان به‌وسیله قایق و بالگرد و در روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده به‌ وسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

کد خبر 478055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha