رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام گفت: آزمایشگاه این شرکت از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، برای اولین بار در کشور موفق به دریافت استاندارد بین‌المللی ایزو ۱۷۰۲۵ شد.

آزمایشگاه پالایشگاه ایلام

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، مجید گراوند افزود: برای ارتقای سطح فعالیت آزمایشگاه به سطح ملی و پس از آن بین‌المللی، اساسی‌ترین اقدام کسب ایزو ۱۷۰۲۵ است که الزامات این استاندارد باید از سوی آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون برآورده شوند و همچنین دارای توان سیستم مدیریت کیفیت، صلاحیت فنی و کسب نتایج معتبر ‌باشند.

وی اظهار کرد: کسب این علامت استاندارد بین‌المللی شامل ۲ بخش الزامات مدیریتی و فنی است، برآورده شدن شاخص‌های این ۲ بخش به معنی داشتن صلاحیت بر اساس ایزو ۱۷۰۲۵ است.

رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام افزود: الزامات مدیریتی شامل سازماندهی سیستم مدیریت کیفیت، کنترل مدارک، بازنگری درخواست‌ها، پیشنهادها و قراردادها، واگذاری آزمون و کالیبراسیون به پیمانکاران، خرید خدمات و ملزومات، ارائه خدمات به مشتریان، اقدامات پیشگیرانه، کنترل سوابق، ممیزی‌های داخلی و بازنگری‌های مدیریتی و شکایت‌هاست.

گراوند ادامه داد: بخش الزامات فنی شامل کارکنان، شرایط محیطی کار، روش‌های آزمون و کالیبراسیون و صحه‌گذاری بر روش‌ها، تجهیزات و امکانات، نمونه‌برداری، تضمین کیفیت نتایج آزمون و کالیبراسیون و گزارش‌دهی نتایج است.

وی افزود: ارتقای سطح آزمایشگاه‌ و کسب اعتبار ملی و بین‌المللی، افزایش اطمینان از صحت نتایج ارائه شده توسط آزمایشگاه، کسب اطمینان از کالیبره شدن مستمر تجهیزات آزمایشگاه، استاندارد کردن روش‌های اجرایی و مدیریتی آزمایشگاه، ارتقاء سطح مشتری مداری و امکان پذیرش آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرجع از طرف سازمان ملی استاندارد ایران است.

رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام گفت: آزمایشگاه پالایشگاه گاز ایلام دارای قابلیت‌های فنی بالایی از جمله انجام آزمایش‌های اندازه‌گیری جیوه در مقیاس نانوگرم و توانایی اندازه‌گیری ۸۰ عنصر در فاز آبی در مقیاس نانو با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته مانند پلاسمای کوپل القایی است.

شرکت پالایش گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی استان ایلام و استان‌های غربی کشور و همچنین تامین خوراک پتروشیمی ایلام و تقویت فشار گاز غرب کشور در ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان ایلام و ۱۲ کیلومتری غرب بخش چوار به دست متخصصان جوان ایرانی راه‌اندازی شده است.

ظرفیت اسمی پالایشگاه گاز ایلام ۶.۸ میلیون متر مکعب در روز است که خوراک آن از مخزن گازی تنگ بیجار واقع در استان ایلام به فاصله ۴۰ کیلومتری پالایشگاه تامین می‌شود.

کد خبر 477970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha