رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان گفت: در پی‌اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در آبان امسال و تخصیص سهمیه به سرویس‌های مدارس مشروط به ثبت نام در سامانه سپند، اطلاعات یک هزار و ۹۵۰ نفر از رانندگان سرویس‌ها در این سامانه ثبت شد.  

سرویس مدارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایوب فیض‌پور، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان دوشنبه ۲۳ دی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تمام سرویس‌هایی که وظیفه حمل و نقل دانش‌آموزان را بر عهده دارند باید برای دریافت سهمیه بنزین در سامانه سپند (پایش حمل و نقل دانش‌آموزی) ثبت نام می‌کردند.  

وی افزود: تعداد زیادی از رانندگان سرویس‌ها قبلا ثبت نام کرده بودند اما تعدادی نیز بدون مجوز آموزش و پرورش اقدام به جابه‌جایی دانش آموزان می‌کردند که به هیچ عنوان سهمیه بنزین شامل این خودروها نمی‌شد مگر اینکه از آموزش و پرورش مجوز گرفته و در سامانه ثبت نام کرده باشند.  

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان افزود: در راستای ثبت نام تمام رانندگان خودروهای بنزین‌سوز سرویس‌ مدارس سامانه سپند تا اواخر آذر باز شد و در این مدت اطلاعات یک هزار و ۹۵۰ راننده در استان کردستان در این سامانه به ثبت رسید.  

وی اضافه کرد: تعدادی از این رانندگان سهمیه بنزین خود را دریافت کرده و تعدادی نیز منتظر دریافت آن هستند ضمن اینکه تلاش می‌شود رانندگانی که موفق به ثبت نام نشده‌اند طی مکاتباتی با مرکز، زمینه ثبت نام‌شان در سامانه فراهم شود.  

فیض‌پور گفت: از مجموع رانندگانی که ثبت‌نام کرده‌اند، ۵۸۱ نفر مربوط به مرکز استان (سنندج) است، میزان سهمیه در نظر گرفته شده به سرویس مدارس تا سقف ۱۲۰ لیتر برای خودروهای تک سوز و ۸۰ لیتر برای خودروهای دوگانه‌سوز در هر ماه است.  

در سال تحصیلی جاری حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی استان کردستان از سرویس مدارس استفاده می‌کنند.  

کد خبر 477903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha