سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از امدادرسانی به یک هزار و ۳۱۰ خودروی گرفتار در برف در محورهای خراسان رضوی خبر داد.

امدادرسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجتبی محمودی در مورد وضعیت عملیات‌های امداد و نجات این اداره در محورهای استان اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و شروع بارش‌ها به صورت برف و باران در همه محورهای استان، همه شعب استان در آماده باش بودند و عملیات‌های امدادرسانی از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه ۲۰ دی ماه تا صبح امروز در محورهای مواصلاتی به مشهد مقدس انجام گرفته است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: شعب جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های بردسکن، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، سبزوار، سرخس، فریمان، کاشمر، گناباد، مه ولات و مشهد درگیر امداد رسانی بودند. در این مدت هزار ۳۱۰ خودرو درگیر برف و کولاک شدند.  

وی ادامه داد: اقلام امدادی شامل اقلام زیستی، غذایی و بهداشتی شامل ۲ هزار و ۲۵۰ تخته پتو، ۹۰ کیلو نایلون روکش دار، ۵۰۰ بسته غذایی ۲۴ ساعته، ۲۲۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۹۲ آب معدنی، ۶۷۴ انواع کنسرو، ۱۳۵ قرص نان، ۳۶ کیلو خرما، میان ۵ هزار و ۲۳ نفر توزیع شد. همچنین در این ایام به هزار و ۲۸۰ خانوار شامل ۴ هزار و ۴۸۳ نفر اسکان اضطراری داده شد و ۵۰ تیم عملیاتی مشغول خدمت رسانی به مردم بودند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی همچنین از انجام سه عملیات نجات کوهستان در شعب چناران، مشهد، نیشابور و تربت حیدریه خبرداد و گفت: این عملیات‌ها در ارتفاعات دلمه رادکان (چناران)، فلسکه (مشهد)، ارتفاعات میرآباد (نیشابور) و ارتفاعات روستای رزگ (تربت حیدریه) انجام گرفت و به ۱۷ نفر حادثه دیده این مناطق، که یک نفر آنها در همان منطقه فوت شده بود امدادرسانی شد.

کد خبر 477886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha