معاون عمرانی استانداری کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: سایت اسکان اضطراری در ۵ شهر بزرگ این استان راه‌اندازی خواهد شد.

اسکان اضطراری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عزیز فیلی در نشست کارگروه زلزله استان اظهار کرد: در شهرهای پرجمعیت استان کهگیلویه وبویراحمد  از جمله یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، سی‌سخت و باشت مقرر شد سایت‌های مناسب امکان سنجی و شناسایی شده و مطالعات لازم در این خصوص از سوی راه و شهرسازی انجام شود.

وی بیان کرد:  باید راه و شهرسازی نسبت به تهیه نقشه‌های اجرایی مکان‌های اسکان به شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای تامین اعتبار اقدام کند.

فیلی با تاکید بر تشکیل کارگروه ویژه در این زمینه گفت: اعضای این کارگروه موظف به پیگیری جانمایی و تامین زیرساخت‌های این مکان از جمله آب، برق، گاز، سکوبندی و محوطه سازی آن هستند.

وی با اشاره به مصوبات گذشته در خصوص تعیین سامانه پهنه‌بندی خطرپذیری زلزله شهر یاسوج و تعیین حریم گسل‌های این شهر افزود: راه و شهرسازی با همکاری دانشگاه یاسوج به عنوان مشاور عملیات مطالعات تکمیلی در این خصوص را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این جلسه نیز مصوب شد اداره کل راه و شهرسازی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال نسبت به تهیه و نصب ۸ دستگاه شتاب‌نگار در نقاط مختلف شهر یاسوج اقدام کند.

فیلی گفت:  اعتبار مورد نیاز در خصوص ایجاد سامانه زلزله شهر یاسوج باتوجه به مطالعات قبلی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید تامین شود.

کد خبر 477870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha