رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: عبور و مرور خودروها و تردد در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان به دلیل کولاک شدید بسیار کُند است و رانندگان باید از مسیر جایگزین استفاده کنند.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن خادمی اظهار کرد: کولاک شدید در این گردنه از دشت «قره‌بلاغ» در استان آذربایجان‌غربی شروع شده و چند کیلومتر ادامه دارد و با وجود انجام عملیات راهداری، همچنان تردد خودروها در آن با مشکل مواجه است.  

خادمی اضافه کرد: کولاک در گردنه‌های «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد سردشت نیز شروع شده ولی با تلاش راهداران، تردد در این ۲ گردنه تا حدودی تسهیل شده‌است.  

وی گفت: تردد در سایر محورهای این شهرستان بدون مشکل جریان دارد، عوامل راهداری طی روزهای گذشته مسیرهای روستایی این شهرستان را برف‌روبی کرده‌اند و تردد در این مسیرها بدون مشکلی جریان دارد اما رانندگان باید زنجیرچرخ داشته باشند.  

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» (گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.  

خادمی اظهار کرد: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.  

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.  

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد از امروز سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده که با خود بارش برف و کولاک به همراه دارد و تا روز سه‌شنبه  ۲۴ دی استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.  

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

کد خبر 477789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha