سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۷۰۰۰ دانشجوی ایرانی در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های خارجی مشغول تحصیل هستند که حدود نیمی از آنها درخواست ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخل را دارند.

وزارت بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر امیراحمد اخوان از افزایش چندین برابری تقاضا برای ورود دانشجویان به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور به دلیل نوسانات ارزی خبر داد و گفت: دانشجویانی که قبل از سال ۲۰۱۹ شروع به تحصیل کرده باشند و شرایط ورود به دانشگاه داخل را داشته باشند، می‌توانند به کشور برگردند و این دانشجویان می‌توانند در سامانه‌های وزارت خارجه و وزارت بهداشت درخواست انتقال به دانشگاه داخل را ثبت کنند.

سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: از زمانی که دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه‌های داخل درخواست انتقال خود را ثبت می‌کنند در یک پروسه زمانی مشخص پرونده آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. تعدادی از این افراد برای ورود به کشور تایید می‌شوند و هر هفته پرونده ۸۰ متقاضی برای مصاحبه به وزارت بهداشت ارجاع می‌شود و این افرد اگر در مصاحبه حداقل شایستگی لازم را داشته باشند به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند. دانشگاه می‌تواند از آنها مجدد مصاحبه بگیرد و در صورتی که پذیرفته شدند اسامی آنها به وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

دکتر اخوان گفت: درخواست‌ ادامه تحصیل دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه‌های داخل کشور در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته و نوسانات ارزی در این تقاضا خیلی موثر بوده است. در واقع این درخواست‌ها نسبت به سال‌های قبل چند برابر شده است و چون خانواده‌ها کشش پرداخت هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور ندارند در نتیجه مایل هستند فرزندان آنها به دانشگاه‌های داخل برگردند.

سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: عمده تقاضاها برای بازگشت دانشجویان به دانشگاه‌های داخل در سه رشته پرمتقاضی یعنی دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی است و با توجه به اینکه این افراد در دانشگاه‌ها توزیع می‌شوند در نتیجه دانشگاه‌ها در مورد ظرفیت پذیرش این دانشجویان چندان مشکلی ندارند و معضلی در مورد ظرفیت پذیرش دانشجویان نداریم.

کد خبر 477787
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha