شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار بمب در مینی بوسی در شرق بغداد ۱۹ کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اصوات العراق، یک مقام امنیتی عراق اعلام کرد: بر اثر انفجار یک بمب در مینی‌بوسی در نزدیکی میدان بیروت در خیابان فلسطین بغداد چهار تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر به دنبال افزایش بحران انسانی در مناطق الشعله و شهرک صدر به دلیل محاصره‌ و حملات اخیر صورت گرفته توسط نیروهای عراقی و آمریکایی به این مناطق، نوری مالکی، نخست وزیر عراق مجوز عبور و مرور آمبولانس‌ها و کامیون‌های حامل سوخت و مواد غذایی به این مناطق را صادر کرد.

قاسم عطا، سخنگوی ستاد فرماندهی عملیات بغداد تاکید کرد: با توجه به وضعیت سختی که شهروندان الشعله و صدر با آن روبه‌رو هستند، دولت عراق تصمیم گرفته تا به آمبولانس‌ها و تیم پزشکی اجازه دهد جهت کم کردن مشکلات موجود به این مناطق وارد شوند.

وی هم‌چنین تاکید کرد:دولت عراق مجوز ورود کامیون‌های حامل مواد غذایی و سوخت را به الشعله و صدر تحت تدابیر شدید امنیتی در مرکز ایست و بازرسی صادر کرده است.

سخنگوی نیروهای چند ملیتی در عراق نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها طی یک عملیات نظامی علیه عناصر تشکیلات القاعده در شرق شهر سامرا دو شبه نظامی را به قتل رساندند.

سخنگوی نیروهای چند ملیتی تاکید کرد که امکان از بین بردن تشکیلات القاعده در عراق وجود دارد و مبارزات دشوار ما با این تشکیلات ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نیروهای ائتلاف و تشکیلات امنیتی عراق هم چنان شبکه‌های تروریستی وابسته به القاعده را هدف قرار می‌دهند و این اقدامات در راستای بهبود اوضاع امنیتی این کشور صورت می‌گیرد.

کد خبر 47774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز