طرح ابتکاری آموزش اصول آتش‌نشانی به پاکبان‌ها در منطقه۱۶ آغاز شد تا نیروهای خدمات شهری و فضای سبز نحوه اطفای حریق و جلوگیری از آتش‌سوزی در مکان‌های باز شهری به‌ویژه فضاهای سبز و بوستان‌ها را یاد بگیرند.

آموزش پاکبان ها

همشهری آنلاین/ رضانیکنام: طرح ویژه آموزش پاکبان‌ها با نحوه اطفای حریق از ناحیه۴ شهرداری منطقه۱۶ آغاز شده و به مرور زمان نیروهای خدمات شهری سایر نواحی نیز از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

«حامد خداوردی» شهردار ناحیه۴ منطقه۱۶ به اهمیت اجرای چنین طرح‌هایی برای بالابردن سطح معلومات و توانمندی پاکبان‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: «پاکبان‌ها از جمله نیروهای میدانی و به اصطلاح کف خیابانی شهرداری هستند که در طول شبانه‌روز در کوچه‌ها و خیابان‌ها حضور دارند و باید از توانمندی و مهارت لازم برای مواجهه با انواع حوادث برخوردار باشند. یکی از این اقدام‌ها، سرعت عمل و توانایی در خاموش کردن و کنترل آتش‌سوزی‌هایی است که در معابر یا بوستان‌ها اتفاق می‌افتد.»

خداوردی اضافه می‌کند: «در فصل زمستان که هوا سرد می‌شود، برخی از شهروندان در گوشه وکنار شهر آتش به پا می‌کنند که گاهی منجر به آتش گرفتن درختان و فضاهای سبز می‌شود. این کار علاوه بر نابودی درختان و فضای سبز باعث انتشار دود و افزایش آلودگی هوا می‌شود. پاکبان‌ها با مشاهده چنین حوادثی می‌توانند فوری اقدام و با وسایل خاموش‌کننده و کپسول آتش‌نشانی اوضاع را کنترل کنند تا مأموران آتش‌نشانی از راه برسند.»

شهردار ناحیه۴ منطقه۱۶ ضمن قدردانی از همکاری فرمانده و کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در راه‌اندازی این کارگاه‌های آموزشی برای پاکبان‌ها اضافه می‌کند: «آموزش‌ها عمومی است و پاکبان‌ها می‌توانند از این آموخته‌ها در طول زندگی استفاده کنند.»

خداوردی در پایان صحبت‌هایش به دیگر برنامه‌های آموزشی ویژه پاکبان‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: «طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در طول سال کارگاه‌های آموزشی با موضوع‌های دیگری همچون امداد و نجات و... برای نیروهای خدمات شهری و فضای سبز شهرداری برپا خواهد شد.»

کد خبر 477694
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha