سیلی که ابتدای امسال به وقوع پیوست، استان‌های زیادی را درگیر و خسارت‌های زیادی به واحدهای مسکونی شهری و روستایی و زیرساخت‌ها وارد کرد.

بازسازی لرستان

همشهری آنلاین-معصومه حق‌جو: بخش قابل توجهی از این خسارات متوجه لرستان بود. بنابراین عملیات بازسازی با یک حرکت جهادی و با حضور استان‌های معین از همان روزهای نخست آغاز شد.  

در جلسه هماهنگی ستادهای بازسازی معین در لرستان، «رضا خواجه‌ای»، رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده استان از پرداخت ۲۶۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان خبر داد.  

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی استان با تشکر از همکاری بانک‌ها و حمایت‌های مسئولان استانی گفت: با هم‌افزایی بین مسئولان استانی و ستاد هماهنگی بازسازی لرستان، عملیات بازسازی مناطق سیل‌زده با سرعت بالایی در حال انجام است.

خواجه‌ای با تاکید بر اهمیت نقش مردم در بازسازی مناطق سیل‌زده استان افزود: با زحمات و پیگیری شبانه‌روزی همکاران مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عملیات بازسازی واحدهای  آسیب‌دیده براساس برنامه زمان‌بندی به اتمام خواهد رسید.  

به گفته رئیس ستاد هماهنگی بازسازی لرستان ۵۰ هزار و ۵۰۰ واحد خسارت‌دیده به بانک‌های عامل معرفی شده است و ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سیل‌زده با بانک‌های استان قرارداد  منعقد کرده‌اند.

خواجه‌ای ادامه داد: تاکنون عملیات اجرایی ۱۲ هزار و ۳۵۰ واحد پی‌کنی، ۱۱ هزار و ۳۵۰ واحد آرماتوربندی، ۱۰ هزار و ۹۵۰ واحد اجرای فونداسیون، ۹ هزار و ۹۸۰ واحد اجرای اسکلت، ۷ هزار  و ۶۵۰ واحد اجرای دیوارچینی، ۸ هزار و ۱۵۰ واحد اجرای سقف و ۴ هزار و ۴۰۰ واحد اجرای گچ و خاک به پایان رسیده است.  

 رئیس ستاد هماهنگی بازسازی استان اظهار کرد: لرستان پیشتاز در بازسازی مناطق سیل‌زده کشور است.

وی افزود: عملیات تعمیر ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد خسارت‌دیده به اتمام رسیده و ساخت واحدهای سیل‌زده با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است.  

خواجه‌ای ادامه داد: با مشارکت مردم و براساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده واحدهای احداثی تا پایان سال به سیل‌زدگان تحویل داده می‌شود.

کد خبر 477684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha