نیروی دریایی چین از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی خود که ۱۸۰ متر طول و ۱۰ هزار تن وزن دارد بهره‌برداری کرد.

کشتی - ناو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، نیروی دریایی چین روز یکشنبه بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی بومی خود را مورد بهره‌برداری قرار داد.

به نوشته روزنامه «ژاپن تایمز»، این کشتی ناوشکن ۱۰ هزار تنی تیپ ۰۵۵ که ۱۸۰ متر طول دارد، «نانچانگ» نام دارد و می‌تواند قدرت نفوذ چین در منطقه غرب اقیانوس آرام را افزایش دهد.

بر اساس تحلیل‌های انجام شده، این کشتی جنگی می‌تواند حامل ۱۱۲ موشک‌ از انواع ضدهوا، دریا، زمین و حتی ضد زیردریایی باشد. بهره‌برداری از این ناو نشان می‌دهد که نیروی دریایی چین وارد عصر ناوشکن‌های نسل چهارم شده است.

به گفته یک متخصص نیروی دریایی چین، ناو نانچانگ در یک گروه رزمی در کنار «شاندونگ» اولین ناو هواپیمابر بومی این کشور قرار خواهد گرفت.

این ناو هواپیمابر، به یاد استان «شاندونگ»، یعنی جایی که این کشتی سال گذشته اولین بار و به صورت آزمایشی به آب انداخته شد، نام‌گذاری شده است و در اولین مأموریت محوله در پایگاهی در دریای چین جنوبی مستقر شده است.

چین در حالی امروز ناوی بومی را وارد ناوگان خود کرده که در سال‌های اخیر میزان تنش‌ در منطقه دریای چین جنوبی بشدت افزایش یافته است. آمریکا و متحدان این کشور در شرق آسیا چین را به تلاش برای تسلط بر آب‌های این منطقه متهم کرده‌اند.

پکن که در سال‌های اخیر راهبرد دفاع فعال را در دستور کار قرار داده، با رد ادعاهای آمریکا و متحدانش، تأکید کرده است که نوسازی ناوگان نظامی این کشور بخشی از یک برنامه دفاعی است.

کد خبر 477672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha