سفیر انگلیس در تهران درباره حضور خود در تجمع غیرقانونی شب گذشته در تهران توضیحاتی ارائه و ادعاهایی مطرح کرد.

راب مک‌ایر - سفیر انگلیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «راب مک‌ایر» سفیر انگلیس در تهران که شب گذشته در تجمعات غیرقانونی واقع در تهران بازداشت شده بود در حساب توییتری خود مدعی شد: «می‌توانم تاکید می‌کنم من در هیچ اعتراضی شرکت نکردم. به رویدادی رفتم که گفته شده بود تجمعی به یاد قربانیان تراژدی پرواز ۷۵۲ بود. طبیعی بود که بروم تا به قربانیان که برخی از آنها بریتانیایی بودند، ادای احترام کنم. ۵ دقیقه بعد از اینکه شعارها شروع شد محل را ترک کردم.»

وی در ادامه افزود: «بعد از ترک منطقه به مدت نیم ساعت بازداشت شدم. بازداشت دیپلمات‌ها در همه کشورها غیرقانونی است. بیانیه وزارت خارجه (انگلیس) را بخوانید».

فارس شنبه شب گزارش داد، در میان معترضان و ساختارشکنانی که توسط مأموران امنیتی و انتظامی حاضر در تجمع عصر شنبه دانشگاه امیرکبیر بازداشت شده‌اند، رابرت مک‌ایر سفیر کشور انگلستان نیز حضور داشته است.

برخی از حاضران در صحنه می‌گویند که آقای سفیر در حال تهیه عکس و فیلم از اتفاقات و حوادث تجمع امروز و گفت‌وگو با معترضان بوده است.

مک‌ایر در بدو دستگیری صرفاً به زبان انگلیسی صحبت می‌کرده و از معرفی خود اجتناب کرده است.

دولت انگلیس در واکنش به بازداشت سفیر خود در تجمع غیرقانونی شامگاه شنبه در تهران، مدعی شد این اقدام نقض قوانین بین‌المللی است.

کد خبر 477573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    2 1
    واقعا چقدر باید یک انگلیسی دچار تکبر شده باشد و مردم ایران را احمق فرض کند که چنین توئیتهایی بگذارد؟