استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود که بانک‌های استان به‌ویژه بانک‌های خصوصی با تخصیص و پرداخت تسهیلات به استان مشارکت بیشتری در توسعه و عمران کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

واحدهای تولیدی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین کلانتری در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: گفته می‌شود در پرداخت وام‌ها رانت‌خواری انجام شده بانک‌ها و افراد متخلف شناسایی شده و اسامی آنها به استانداری اعلام تا برای رسیدگی به سازمان بازرسی ارائه شود.

وی با اشاره بر اینکه هیچ کسی منکر زحمات و خدمات بانک‌های عامل نیست، اظهار کرد: اگر کسی چنین نگرشی دارد بی‌انصافی کرده‌ است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اشتغال‌های ایجاد شده، واحدهای تولیدی که به چرخه تولید برگشته و سرپا هستند و ازدواج‌های انجام شده همه نشان‌دهنده تلاش شبانه روزی سیستم بانکی است.

کلانتری هدف از برگزاری این نشست را آسیب شناسی مشکلات بانک‌ها عنوان کرد و افزود: به دنبال مقصر و متهم نمی‌گردیم بلکه هدف اصلی تعامل و همکاری جهت رفع مشکلات است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص رفع مشکلات سیستم بانکی استان دیداری با همتی رئیس کل بانک مرکزی خواهم داشت.

کلانتری تاکید کرد: قرار نیست مردم در بانک‌های خصوصی سپرده گذاری کنند اما بانک‌ها این مبالغ را در جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه آماری مبنی بر هزینه کرد منابع بانک خصوصی درجاهای دیگر ارائه شده‌ است، عنوان کرد: ظرفیت و منابع باید به سمت اشتغال و تولید هدایت شود و از هدر رفت آن جلوگیری شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار برگزاری نشست های ماهانه با حضور مسئولان بانکی شد و بیان کرد: نباید فقط نیمه پر یا خالی لیوان را ببینیم و باید در عین بیان نقاط ضعف، توانمندی‌ها و عملکرد مثبت نیز به مردم گزارش شود.

کد خبر 477564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha