طرح جمع آوری آب‌های سطحی با هدف ذخیره سازی و آبیاری فضای سبز در فصل گرما توسط اداره فضای سبز شهرداری منطقه۷ اجرا می‌شود.

قنات و فضای سبز

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: در گذشته قنات‌ها منبع جمع آوری آبهای سطحی و آبیاری درختان و فضاهای سبز بودند که با توسعه شهرنشینی قنات‌ها خشک شدند اما در برخی از مناطق هنوز هم وجود دارند و به همت مدیران شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. قنات خیابان قنبرزاده در منطقه ۷چون گذشته منبع جمع آوری آب‌های سطحی است. به گفته «شادی مالکی» رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۷، برای استفاده از آب جمع آوری شده در این قنات، حدود ۴۰۰ متر لوله گذاری انجام شده است: «فضای سبز بوستان لاله در خیابان هویزه توسط آب‌های جمع آوری شده در قنات خیابان قنبرزاده آبیاری می‌شود.»
استفاده از مخزن بتنی روش دیگری برای ذخیره سازی آب‌های سطحی است. مالکی در توضیح این روش گفت: «مخازن بتنی ظرفیت‌های مختلفی دارند که در بوستان لاله مخزن ۷۰ متر معکبی ساخته شده است. آب در این مخزن جمع آوری و سپس با استفاده از پمپ در آبیاری فضاهای سبز استفاده می‌شود.»

شادی مالکی/رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه۷


به گفته رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه، با اقدامات انجام شده در فصل تابستان سال آینده مشکلی برای آبیاری فضاهای سبز وجود نخواهد داشت.
اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری منطقه۷ برای جلوگیری از هدر رفت آب و مقابله با کم آبی، با استقبال شهروندان مواجه شده است.«رحیم آرام» از معتمدان محله نظام آباد با ابراز خرسندی از احیای قنات‌های منطقه گفت: «در گذشته به برکت وجود همین قنات‌ها، آب در دسترس شهروندان بود و مشکل کم آبی نداشتیم. خشک کردن قنات‌ها فایده‌ای ندارد و خوشحالم که شهرداری منطقه اقدام به احیای قنات منطقه کرده است.»
«مریم خداپسند» بانوی میانسال ساکن در خیابان قنبرزاده هم با ابراز رضایت از احیای قنات گفت: «اگر آب به گیاهان نرسد، قطعاً فضای سبز منطقه خشک می‌شود. ما نیاز به بوستان و فضای سبز داریم و از اینکه مدیران شهری به فکر تأمین آب مورد نیاز گیاهان منطقه هستند، خوشحالم. امیدوارم چنین اقدامی در تمامی محله‌ها انجام شود و تابستان فضای سبز منطقه‌مان شاداب‌تر از سال های قبل باشد.»

کد خبر 477537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha