معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۵۰ میلیارد ریال از مطالبات کارگران مشغول در پروژه‌های عمرانی استان، تامین و پرداخت شده است و تلاش داریم تا یک ماه آینده حقوق معوق آنان را به صفر برسانیم.

کارگران

به گزارش همشهریآنلاین به نقل از ایرنا، قربان نباتیان اظهار کرد: کارگران مشغول در پروژه‌های عمرانی استان ۱۷۰ میلیارد ریال از پیمانکاران مطالبه داشتند که این رقم اکنون به ۱۲۰ میلیارد ریال رسیده است. همچنین پیمانکاران عمرانی، متاثر از شرایط اعتباری، در پرداخت مطالبات کارگران به مشکل برخورد کردهاند که البته با پیگیری های انجام شده، قول‌های مساعدی برای پرداخت این مطالبات داده شده است.

وی شمار این کارگران را بیش از ۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این مطالبات بیشتر مربوط به کارگران پیمانکاران پروژه های راه‌سازی و یا سدسازی است.  

نباتیان در خصوص مشکلات کارگران و کارفرمایان استان گفت: در ۹ ماهه امسال،  هزار و ۱۱۷ مورد دادخواست کارگران از کارفرمایان در هیات های حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است که بیشترین موضوع اختلاف کارگر و کارفرما، مربوط به حقوق معوق، پرداخت نشدن حقوق و مزایا، اخراج از کار و تقاضا برای بازگشت به کار بوده است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: در این مدت ۳۰ درصد از اختلاف ها، منجر به سازش شده است. ضمن اینکه از نیمه دیماه امسال، سامانه جامع روابط کار در استان راه اندازی شده است و خدمات در این زمینه از طریق این سامانه بررسی می شود.

وی افزود: کارگران باید برای دریافت خدمات مربوط به روابط کارگری و کارفرمایی، درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.

کد خبر 477487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha