یک نماینده مجلس گفت: امروز از طرف فراکسیون‌ها با علی لاریجانی تماس گرفته شده تا انشاالله فردا یک جلسه‌ای غیرعلنی برگزار شود و همه توضیحات را بدهند و کلیه توضیحات در جلسه علنی به سمع و نظر مردم برسد.

آقاپور علیشاهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، معصومه آقاپورعلیشاهی در پاسخ به این سوال که تعلل در بیان حقیقت در موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی و اظهارات اولیه در این مورد مبنی بر بروز نقص فنی چگونه قابل توجیه است؟ گفت: اصلا قابل توجیه نیست. این کار اصلا به صلاح کشور نبود و ای کاش اظهارنظرها قبل از کارشناسی‌های موثق انجام نمی‌شد.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مطمئن باشید با تماس‌هایی که با آقای علی لاریجانی گرفته شده فردا همه مسئولان باید تشریف بیاورند و توضیحات کامل را ارائه دهند.

وی افزود: کسانی که مسبب این کار بودند، حتما باید به دستگاه قضایی معرفی شوند که با شدت با آن‌ها برخورد شود. کسانی هم که قبل از کارشناسی کامل اظهارنظر کرده‌اند تک‌تک‌ شان باید در صداوسیما جلو مردم آمده و از آنها عذرخواهی کنند.

آقاپور علیشاهی در پاسخ به این سوال که جزئیات تماس نمایندگان با علی لاریجانی چه بوده است؟ گفت: ما امروز تماس گرفتیم. امروز از طرف فراکسیون‌ها (با علی لاریجانی) تماس گرفته شده تا انشاالله فردا حتما یک جلسه‌ای غیر علنی برگزار شود و همه توضیحات را بدهند و کلیه توضیحات در جلسه علنی به سمع و نظر مردم عزیز برسد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت تشکیل جلسه غیرعلنی مسئولان مربوطه از دولت و نیروهای مسلح نیز در آن جلسه حضور خواهند داشت؟ گفت: همه کسانی که در این واقعه دخالت داشته‌اند باید تشریف بیاورند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که عواقب این نوع اطلاع‌رسانی را چه می‌دانید و راه‌ ترمیم اعتماد مردم در این موضوع چیست؟ گفت: در رابطه با راه‌ها  باید حتما هماهنگ کنیم که در مجلس با تفکر جمعی این اتفاق بیافتد. همه نماینده‌ها باید نظرات خود را بدهند و صحبت شود و انشاالله به یک خرد جمعی برسیم و در مورد پیشنهادها رای‌گیری شود. اما الان در مرحله اول نظر من این است که حتما خاطی‌ها در هر رده‌ای که هستند به جزای خودشان برسند و سپس بقیه بحث‌ها را ادامه خواهیم داد.

آقاپور علیشاهی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که برخی معتقدند نیروهای مسلح تحت هیچ شرایطی نباید تضعیف شوند آیا باید از این خطا چشم‌پوشی کرد؟ یا اینکه پیگیری خطای آنان را باعث تضعیف نیروهای مسلح نمی‌دانید و برعکس این کار باعث افزایش قدرت نیروهای مسلح خواهد شد؟ گفت: اعتقاد من بر این است که خطا هیچ فرقی نمی‌کند، هرکسی در هر رده‌ای باشد. اولا اشتباهات را باید بپذیرد دوما کشور قانون دارد و بر اساس قوانین جاری کشور مجازات‌های لازم برای آن‌ها تعیین شود.

کد خبر 477377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    این صحبت های دو پهلو نشان از یک ماست مالی جدید در مجلس است