عملیات ساخت مسیر دوچرخه در لاین کندرو بلوار میرداماد از یک ماه پیش آغاز شده است. باز کردن مسیر خودروهای ایستگاه آتش نشانی بلوار میرداماد یکی از دستاوردهای ساخت مسیر دوچرخه در این بلوار است.

مسیر دوچرخه

همشهری آنلاین- مرضیه موسوی: تصویر خودروهایی که در 2 سمت لاین کندرو بلوار میرداماد پارک می کردند از چند روز پیش از ضلع شمالی این بلوار پاک شده است. کم نبود تعداد راننده هایی که زیر تابلو «توقف ممنوع» و «حمل با جرثقیل» خودرو خود را به قصد سر زدن به مغازه های تجاری و مراکز خرید این بلوار ترک می کردند. «مهرداد هاشمیان» از اهالی محله میرداماد می گوید :«لاین کندرو بلوار میرداماد همیشه با مشکلات ترافیکی زیادی مواجه بود. به دلیل کمبود جای پارک در این محدوده، خودروها در 2 سمت لاین پارک می کردند. همین موضوع حرکت خودروهای آتش نشانی در لاین کندرو را دچار مشکل می کرد و عرض کمی که برای حرکت خودروهای عادی باقی می ماند برای عبور خودروهای آتش نشانی کافی نبود. خودروهای ایستگاه آتش نشانی بلوار میرداماد در لاین کندرو، متوقف یا در ترافیک همیشگی بلوار گرفتار می شدند.»ساخت مسیر دوچرخه در لاین کندرو باعث شده خودروها امکان توقف در 2سوی لاین کندرو را نداشته باشند. هاشمیان می گوید :«بعد از ایجاد مسیر دوچرخه در قسمت کندرو خودروها امکان پارک در 2 سمت این مسیر را ندارند و شاهد آسان شدن حرکت خودروهای آتش نشانی در لاین کندرو هستیم.»

مسیرهای دوچرخه گسترش می یابند
نخستین مسیر اختصاصی دوچرخه منطقه 3 در لاین کندرو ضلع شمالی بلوار میرداماد در حال ساخت است و به زودی عملیات ساخت این مسیر در مسیر کندرو ضلع جنوبی بلوار هم آغاز می شود. این مسیر از میدان مادر تا بزرگراه مدرس ادامه دارد و در فازهای بعدی به خیابان ولی عصر (عج) می رسد. «علی وفقی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه 3 می گوید :«در بلوار میرداماد مشکلات ترافیکی داشتیم که با ساخت مسیر دوچرخه تلاش می کنیم این مشکلات رفع شود. یکی از مهمترین مسائل بسته شدن مسیر خودروهای آتش نشانی ایستگاه میرداماد در لاین کندرو بود که با ساخت مسیر دوچرخه عملاً فضای پارک خودروها به گونه ای خواهد بود که خودروهای بزرگتر امکان تردد خواهند داشت. هشمهریان برخلاف نصب تابلوهای توقف ممنوع در این مسیر، خودروهای خود را پارک می کنند و نظم ترافیکی این خیابان را بر هم می زدند. اکنون در حال اصلاح هندسی در تقاطع ها هستیم تا خودروها برای دور زدن با مشکل مواجه نشوند. به زودی عملیات اصلاح هندسی در این مسیر به اتمام می رسد و همزمان ساخت مسیر دوچرخه در ضلع جنوبی بلوار آغاز می شود. این نخستین مسیر دوچرخه سواری در منطقه 3 است که پیش بینی می کنیم تا پایان سال به بهره برداری برسد. گسترش مسیرهای دوچرخه سواری در خیابان های منطقه از برنامه های ترافیکی پیش روی ما در شهرداری است.»
 

کد خبر 477357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha