معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت:‌ به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس پیشنهاد کرده‌ایم به جای دو پله‌ای شدن مالیات حقوق کارمندان، سه پله با نرخ‌های ۱۵، ۲۰ و ۲۵ درصد در نظر گرفته شود.

دستمزد - حقوق - اسكناس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمود علیزاده در مورد حذف پیشنهاد مالیات پلکانی حقوق کارمندان در لایحه بودجه ۹۹ توسط اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس و دو پله ای شدن آن یعنی ۱۰ و ۲۰ درصد برای مالیات حقوق طبق ماده ۸۵ قانون مالیات‌های مستقیم، اظهار داشت: هنوز مساله مالیات حقوق کارکنان به صورت قطعی در کمیسیون و مجلس جمع‌بندی نشده است. اگر مالیات حقوق‌بگیران پلکانی باشد، درآمدهای مالیاتی بیشتر می‌شود. 

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اگر مالیات حقوق کارکنان برمبنای ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم یعنی ۱۵، ۲۰ و ۲۵ درصد پیش‌بینی شود درآمدهای مالیاتی حتی از  پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۹۹ بیشتر خواهد شد. 

وی ادامه داد: طبق این ماده، مالیات اشخاص حقیقی به صورت پلکانی و برمبنای سطح درآمدی تعیین شده است. 

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: پیشنهاد ما این است به جای دو نرخی شدن ۱۰ و ۲۰ درصدی حقوق کارمندان توسط کمیسیون تلفیق، به صورت پلکانی و با نرخ‌های ۱۵، ۲۰ و ۲۵ مالیات حقوق‌بگیران تصویب شود. اگر مصوبه تلفیق اجرایی شود احتمال کاهش درآمد مالیاتی نیز وجود دارد. 

علیزاده با تاکید بر رایزنی و  تلاش در کمیسیون‌های مختلف مجلس عنوان کرد: سه نرخی شدن مالیات حقوق برمبنای پیشنهاد سازمان را عادلانه می‌دانیم که برای همه اشخاص حقیقی تعیین شده است. 

کد خبر 477338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 0
    کاش کمی خجالت میکشیدید و دستتون را از جیب کارمندا بیرون می اوردید
  • فرید IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 1
    سوال این است آیا باید از حقوق حقه کارکنان تحصیلکرده و دارای سنوات بالا کم کرد تا ناتوانی کارفرما (دولت ) در تامین مالی کارکنان رده پایین را جبران کرد؟ آیا این اقدام انگیزش ایجاد می کند یا وجدان کاری را کمرنگ می سازد؟!
  • داود TR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 0
    شما که زورتون به میلیادرها نمیرسه این کارمندای بدبخت چه تقصیری دارند؟ از یک طرف بسته معیشتی به کارمندها میدید و از طرف دیگه دو سه برابر اون بسته از حقوقشون به عنوان مالیات کم میکنید؟
  • حسن IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    دوست عزیز سه پله ای شدن مالیات درست ولی چرا بیس را از ده درصد به پانزده درصد تغییر میدهید واز طرفی سقف را از بیست درصد به بیست وپنج درصد افزایش می دهید اینجوری به ملت فشار وارد می شود
  • رسول IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    0 0
    دستتون درد نکنه اینقدر به فکر کارمندان دولت هستید!!!!! بگیرید این همه پول زور از ما بدبختا تا بدبخت تر بشیم یهویی، اون از بنزین گرون کردنتون که همه اجناس رو سوبله کرد و اینم از مالیات سه پله ای که دیگه بمیریم یهویی