کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در بیانیه‌ای ضمن همدردی با مردم ایران در پی سقوط هواپیمای اوکراینی، خواستار برپایی تشییع باشکوه مردمی قربانیان شد.

کانون فیلمنامه‌نویسان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
«آرزو داشتیم سینما نیز چون قلم‌های ما که می‌توانند همین لحظه بر کاغذ بچرخند تا روایتگر درد باشند، همین حالا می‌توانست تصویرگر زندگی آدم‌هایی باشد که برای آن هزاران قصه نوشته بودند اما داستان زندگی‌شان تنها در ۳۰۰ ثانیه به پایان رسید. آرزو داشتیم تماشای آن‌چه می‌نویسیم و روی پرده نقش می‌بندد، بتواند روشن‌گر و التیام‌بخش زخم مردمانی باشد که سال‌هایی سخت را پشت سر می‌گذارند. افسوس؛ که سینما، هنر لحظه نیست.
آن‌چه امروز از ما به‌عنوان یک نهاد صنفی در قبال فاجعه‌ی سقوط پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین و کشته‌شدن ۱۶۷ مسافر آن برمی‌آید، تقاضای رسیدگی فوری، پاسخگویی و محاکمه‌ی عاملان اتفاق و مقصران اطلاع‌رسانی دیرهنگام به مردم ایران است؛ و هم‌زمان، ایستادن در کنار ملتِ داغِ فرزند دیده‌ای که می‌خواهند عزای مردمی خودشان را بر پا کنند و ما هم دوشادوش آن‌ها سیاه‌پوش غم‌شان هستیم. برپایی یک تشییع باشکوه و شایسته‌ی یاد مسافران جان‌باخته‌ی ایرانی این پرواز، کوچک‌ترین خواسته‌ی ما از حاکمیت برای در کنار مردم ایستادن است. ».
 

کد خبر 477334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha