معاون سازمان حمل و نقل جاده‌ای گفت: نقص فنی ترمز، عامل اصلی واژگونی اتوبوس در سانحه بامداد امروز در جاده فیروزکوه بوده و به قصور احتمالی شرکت حمل و نقل مربوطه در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی خواهد شد.

واژگونی اتوبوس تهران گنبد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون حمل‌ونقل این سازمان گفت: بررسی شواهد، اظهارات شاهدان و مستندات در دسترس، بیانگر این است که بروز نقص فنی در ترمز و در نهایت عدم کنترل وسیله نقلیه توسط راننده منجر به واژگونی اتوبوس شده است.

مهران قربانی افزود: با این وجود نظر نهایی طبق مقررات، توسط همکاران پلیس راه کشور با بررسی همه جوانب، تعیین و اعلام خواهد شد.

قربانی اظهار کرد: این اتوبوس ساعت ۲۳:۴۵ چهارشنبه هجدهم دی از پایانه شرق تهران به مقصد استان گلستان-شهر کلاله عازم شده بود و ساعت ۲:۳۵ بامداد روز پنجشنبه نوزدهم دی واژگون شده است.

وی گفت: در ۳ دقیقه آخر پیمایش مسیر به دلیل از کار افتادن ترمز، راننده قادر به کنترل وسیله نقلیه نشده و اتوبوس با سرعتی حدود ۱۴۵ کیلومتر در ساعت پس از این که ابتدا با حفاظ‌های سمت چپ و سپس با حفاظ‌های سمت راست موجود در کناره جاده برخورد کرده، از جاده خارج و در کناره رودخانه موجود در حاشیه جاده، واژگون شده‌است.

معاون حمل و نقل بیان کرد: به دلیل سرعت بالا و شدت حادثه واژگونی اتوبوس و سقوط به حاشیه رودخانه مجموعاً در سر صحنه و در بیمارستان تا عصر روز پنج‌شنبه نوزدهم دی، حدود ۱۸ نفر از مسافران این اتوبوس جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۲۴ نفر نیز مجروح شده اند که تحت درمان و معالجه قرار دارند.

قربانی بیان کرد: نوع راه چهارخطه جداشده با حفاظ و همین طور برخوردار از مجموعه علائم ایمنی، خط کشی و مسیر نما بوده و همچنین شرایط سطح راه در زمان وقوع حادثه کاملا خشک و مناسب بوده است.

وی بیان کرد: رانندگان اول و دوم اتوبوس در بررسی‌های اولیه هر دو دارای کارت هوشمند و شرایط لازم برای رانندگی اتوبوس بوده‌اند و اتوبوس دارای کارت معاینه فنی بوده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: جدا از رسیدگی که توسط مرجع محترم قضایی طبق گزارش رسمی کروکی پلیس راه انجام خواهد شد، پیرو دستور وزیر محترم راه و شهرسازی و بر مبنای بررسی کارشناسی و تکمیلی که در دست انجام است، رسیدگی و پیگیری لازم از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در قالب کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به عملکرد شرکت تعاونی مسافری مربوطه و هرگونه قصورهای احتمالی انجام خواهد شد.

کد خبر 477324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha