رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: در اجرای طرح ضربتی برخورد با وسایل نقلیه آلاینده و دودزا، یک هزار و ۷۴۳ دستگاه خودرو بدون معاینه فنی و دودزا در۲۰ روز گذشته در این استان اعمال قانون شد.

آلایندگی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ غلامعلی شرق اظهار کرد: همچنین در این مدت نیز ۱۰۹ دستگاه کامیون بدون مجوز اعمال قانون و ۵ دستگاه توقیف شد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح پلاک ۴۶ دستگاه خودرو به دلیل آلایندگی گسترده فک و به تعمیرگاه انتقال یافتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: تا زمانی که سیستم‌های کنترل هوشمند تعبیه نشود نمی‌توان نظارت دقیقی بر وسیله نقلیه آلاینده داشت.

شرق بیان کرد: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و بدون معاینه فنی در همه فصول سال اجرا می‌شود اما در ۶ ماهه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلان‌شهرها، این طرح تشدید می‌یابد.

وی گفت: پلیس راهور همگام با دستگاه‌های مربوطه برای کاهش آلایندگی تلاش می‌کند و نقش مردم نیز در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز  افزود: شهروندان می‌توانند برای تردد در معابر شهری از خودروهای عمومی استفاده کرده تا سبب افزایش آلایندگی نشود.

شرق در خصوص ایجاد خط عبوری برای دوچرخه در شهر کرج گفت: شهرداری‌ها می‌توانند در معابری که ظرفیت ایجاد یک خط تردد برای دوچرخه‌سواری باشد آماده کنند.

وی گفت: هرچند که اکنون روزهای سه‌شنبه به‌عنوان یک روز بدون خودرو در نظر گرفته‌شده اما کافی نیست و باید به کل روزهای هفته تعمیم یابد.

در سال جاری بیش از ۲۳هزار وسیله نقلیه آلاینده در استان البرز اعمال قانون شده است.

کد خبر 477253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha