مایک پمپئو در خصوص دلایل شهادت قاسم سلیمانی ادعا کرد: ما از خطری قریب‌الوقوع اطلاع داشتیم. قرار بود به تاسیسات آمریکا در منطقه اعم از سفارت‌خانه‌ها و پایگاه‌ها حمله شود.

پمپئو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مشترکی که با حضور وزیر خزانه‌داری آمریکا برگزار شد گفت: نمی‌دانستیم چه روز یا چه دقیقه‌ای حملات ایران انجام می‌گیرد اما از وقوع آن اطمینان داشتیم. آمریکایی‌ها در خطر بودند. تصمیم رئیس‌جمهور درست بود و ما به خاطر این تصمیم در امنیت به سر می‌بریم.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین مدعی شد که با وجود ترور سردار سلیمانی همچنان تهدیدات علیه آمریکایی‌ها از بین نرفته و مدعی شد که گروهک‌های تروریستی دیگری به اقدام علیه آمریکا خواهند پرداخت.

وی در ادامه در خصوص حمله موشکلی ایران به پایگاه آمریکایی مدعی شد: ایران با حمله‌ موشکی‌اش به پایگاه ما در عراق قصد داشت که نیروهای آمریکایی را بکشد. اما رئیس‌جمهور به دنبال جنگ نیست. ما می‌خواهیم که ایران به ترور در جهان ادامه ندهد.

پمپئو همچنین مدعی شد که از علت سقوط هواپیمای اوکراینی مطمئن نیست و اعلام کرد که در حال تحقیقات بیشتری است.

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران با کمبود بودجه و مشکلات زیاد دیگری دست و پنجه نرم می‌کند.

وی در این خصوص گفت: ایران باید تصمیم سختی بگیرد. یا به مردمش برسد یا به حمایت از گروه‌هایی همانند حزب‌الله ادامه دهد.

وی همچنین در ادعایی واهی اظهار کرد که مردم ایران به تظاهرات خواهند پرداخت.

وزیر خزانه‌درای آمریکا نیز در این کنفرانس خبری مشترکی با وزیر امور خارجه این کشور در اظهاراتی واهی و ایران‌هراسانه مدعی شد که اگر ایران توسط آمریکا تحریم نمی‌شد، به اقدامات تروریستی در منطقه ادامه می‌داد.

همچنین استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در خصوص تحریم‌های اعمالی ادامه داد: ایران اگر تحریم نبود، میلیون‌ها دلار سرمایه داشت تا برای انجام اقدامات تروریستی در منطقه استفاده کند.

وزیر خزانه‌داری همچنین از احتمال تحریم اینستکس خبر داد و مدعی شد که کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز ایران از طریق سازوکار سوئیس به ایران منتقل می‌شود.

همچنین استیون منوچین مدعی شد که برای تحقیق در خصوص حادثه هوایی پرواز ایران-اوکراین معافیت‌هایی را صادر خواهد کرد.

وی در این خصوص گفت: آمریکا برای تسهیل در انجام‌گیری تحقیقات در این خصوص معافیت از تحریم‌هایی را برای آمریکایی‌ها و دیگر اشخاص صادر خواهد کرد.

کد خبر 477125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میرعالیخانی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    0 0
    این خط واین نشان تو وترامپ جان سالم به در نمی برید یعنی به مرگ طبیعی نخواهید مرد؟!!!