محققان امنیت اینترنتی و مقامات دولتی آمریکا می‌گویند که در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، گروهی از هکرها به دنبال توقف کار شبکه‌های رایانه‌ای ایالات متحده بوده‌اند.

هكر سليماني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، یکی از شرکت‌های تامین امنیت شبکه موسوم به Cloudflare با انتشار گزارشی تایید کرده است که ساعتی پس از به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی تلاش در جهت هک کردن وب سایت‌های دولت فدرال و سازمان‌های ایالتی پنجاه درصد افزایش یافته و پس از آن هم چنان روند صعودی داشته است.

به گفته این شرکت هکرها با آدرس‌های IP ایرانی در طول ۴۸ ساعت نزدیک به ۵۰۰ میلیون بار در روز سعی در هک کردن این وب سایت‌ها داشته اند. ماتئو پرینس، مدیرعامل شرکت Cloudflare می‌گوید افزایش «تلاش‌های هکرها چشم گیر» بوده است.

به گفته وی به طور قطع عدد تلاش‌ها برای هک کردن بسیار بالاتر از این عدد بوده است. وی ادعا کرده است که «افزایش تلاش‌ها برای هک کردن نمی‌تواند به تنهایی و بدون پشتوانه سازمانی رخ داده باشد.»

ماتئو پرینس به شبکه سی ان ان گفت که با خیال راحت می‌توان تایید کرد که تلاش هکرها مستقیما با جریان شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی مرتبط بوده است.

خبرگزاری فرانسه چهارم ژانویه گذشته گزارش داد که در این روز، یک روز پس از به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، برای مدتی روی وب سایت رسمی اداره فدرال انتشارات دولت ایالات متحده آمریکا «عبارت هکرهای» ایرانی و تصویری از رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفته است. هم چنین ظاهرا هکرهای ایرانی انیمیشنی منتشر کردند که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حال کتک خوردن و موشک‌های ایرانی در حال پرواز به چشم می‌خورند.

در قسمت بالایی این انیمیشن نوشته شده بود که: «با شهادت سردار سلیمانی کار و راه او خاتمه نخواهد یافت.»

کد خبر 476971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha