رهبر کاتولیک‌های جهان در نخستین حضور عمومی خود پس از ماجرای تندی کردن با یک زن کوشید آن اتفاق را با شوخی و خنده از ذهن مردم پاک کند.

ديدار عمومي پاپ فرانسيس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، همزمان با دیدار پاپ فرانسیس با مردم در نخستین روز سال نو واکنش او به پافشاری یک زن حاضر در محل دیدار بسیار خبرساز شد. پاپ که آشکارا از اصرار زن بی‌تاب شده بود، دست او را به تندی پس زد و البته اندکی بعد از این کار خود عذر خواست. ویدئوی این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی بسیار بازتاب داشت و میلیون‌ها بار دیده شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان در دیدار هفتگی خود در روز چهارشنبه با روی خوش به جمع حاضران در واتیکان رفت و تلاش کرد با شوخی و خنده از کنار آن ماجرا بگذرد. پاپ فرانسیس در پاسخ به تلاش راهبه‌ها برای جلب توجه او گفت: «من نگرانم! شما نیشگون می‌گیرید. می‌بوسم‌تان اما آرام باشید و نیشگون نگیرید!» پاپ این چند جمله را با خنده‌ای بر لب به زبان آورد و همه هم متوجه شوخی او شدند.

آنچه چهارشنبه هفته گذشته در دیدار سال نو رخ داد، اتفاقی عجیب بود و خود پاپ فرانسیس خیلی زود پذیرفت که گاهی خونسردی‌اش را از دست می‌دهد. رهبر کاتولیک‌های جهان در آن دیدار سمت کودکی رفت که بین جمعیت ایستاده بود اما یک زن دست او را گرفت و سمت خودش کشید. پاپ که ابتدا تلاش کرده بود خونسرد بماند، دست زن را به تندی کنار زد، برگشت و به راه خود ادامه داد.

پاپ فرانسیس در نطق ویژه سال نو هم به موضوع خشونت علیه زنان پرداخت و با محکوم کردن آن گفت: «هر گونه خشونت که علیه یک زن اعمال شود، به معنی کفر به پروردگار است.»

کد خبر 476955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha