رئیس کمیسیون سیاست‌گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) معتقد است که ادامه سیاست تنش آفرینی نظامی با ایران به مرگ سیاسی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا منجر می‌شد از این رو آمریکایی‌ها پا عقب کشیدند.

آلکسی پوشکوف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،   آلکسی پوشکوف روز پنجشنبه با بیان این مطلب افزود: هیچ جمهوری خواهی ازجمله کرکس ها (جناح جنگ طلب) از ترامپ درخواست پاسخ نظامی به حمله ایران به پایگاه های آمریکا در عراق نکرده بود.

مقام پارلمانی روس تصریح کرد: ترامپ با عقب نشینی از تهدیدهای خود عاقلانه رفتار کرد. اما ماندن آمریکا در عراق دشوارتر از هر زمانی شده است.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در نخستین نطق رسانه‌ای خود پس از "سیلی" جمهوری اسلامی ایران در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق، بر اجازه ندادن به ایران برای کسب سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد.  

رئیس جمهوری آمریکا افزود: تا زمانی که من رئیس جمهوری آمریکا باشم، ایران هرگز اجازه نخواهد داشت به سلاح اتمی دست یابد.  

ترامپ ادامه داد: آمریکایی‌ها که باید شاکر و شاد باشند که در حمله هوایی آنچه که حکومت ایران خواند، هیچ سرباز آمریکایی آسیب ندیده و آسیب اندکی به پایگاه نظامی ما وارد شده است. نیروهای بزرگ ما برای همه چیز آماده‌اند اما به نظر می‌رسد ایران در حال کاهش اقدامات خود است. این اقدام خوبی برای همه طرف‌های درگیر و جهان است.    

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه در انتقام از ترور سردار سلیمانی در عملیاتی موفق به نام «عملیات شهید سلیمانی» ده‌ها فروند موشک زمین به زمین به پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین‌الاسد» واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

کد خبر 476950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha