سازمان هواشناسی اعلام کرد طی ۴ روز آینده مناطق مختلفی از کشور شاهد بارش برف و کاهش دما خواهند بود.

برف

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف، باران و تگرگ از امروز، پنجشنبه ۱۹ دی، تا یکشنبه آینده در اکثر مناطق کشور از کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دما خبر داد.

تسنیم که این خبر را منتشر کرده، به نقل از این سازمان می‌افزاید: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری امروز آسمان تهران ابری همراه با بارش پراکنده برف  و باران پیش بینی شده که از حجم بارندگی در اواخر وقت امروز کاسته خواهد شد.آسمان تهران فردا جمعه نیمه ابری با وزش باد ۹ تا ۱۵ کیلومتری در جهت شرقی و روزهای شنبه و یکشنبه نیمه ابری پیش بینی شده است.

همچنین امروز در استان‌های واقع در شمالغرب،‌غرب، برخی مناطق جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی،‌دامنه‌های البرز مرکزی و غربی،‌سواحل مرکززی و غربی دریای خزر و از اواخر وقت در جنوب کشور بارندگی پیش بینی شده است. این بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف بوده و در مناطق جنوبی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود. 

فردا در شمالغرب ،‌غرب و جنوب غرب بارش خفیف و در سایر مناطق کشور بارش برف و باران و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برف و احتمال تگرگ  ووزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

روز شنبه هفته آینده به جز نوار غربی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در سایر مناطق کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود. شدت بارش‌ها در این روز در نیمه شرقی کشور و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر است. روز یکشنبه نیز در سواحل شمالی و در نوار شرقی کشور بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

دمای هوا از صبح جمعه در مناطق شمالغرب و غرب کشور ۳ تا ۵ درجه،‌در مناطق البرز جنوبی و نواحی مرکززی ۲ تا ۳ درجه و از صبح شنبه در شرق ۳ تا ۷ درجه کاهی می‌یابد.

کد خبر 476933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha