چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

عشق‌علی شکارچیان ـ نوازنده دوتار مازندران و از گودارهای مازندران ـ شامگاه سه‌شنبه ۱۷ دی در سن تقریبا ۷۰ سالگی به علت بیماری درگذشت.

شکارچیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی مغازه‌ای، پژوهشگر موسیقی در مصاحبه با ایسنا خبر درگذشت این هنرمند را تأیید کرد و گفت: من دو شب قبل با خانواده این هنرمند صحبت کردم ولی گفتند که احتمال این‌که بهبود پیدا کند وجود دارد؛ البته سه یا چهار روز در بیمارستان امام خمینی ساری بستری بود و بیماری‌اش به سمتی رفته بود که خانواده‌اش یک بار فکرده بودند، فوت کرده است. در نهایت بیماری به او مجال زندگی نداد و شامگاه سه‌شنبه دارفانی را وداع گفت. عشق‌علی بسیار خوب دوتار می‌زد و آواز گوداری را به خوبی می‌خواند. او یکی از کسانی است که از دست دادنش در موسیقی مازندران یک ضایعه‌ محسوب می‌شود.

او ادامه داد: این هنرمند پسرعموی ارزمون شکارچیان (خواننده و موسیقیدان سنتی مازندران) و از گودارهای مطرح ساری بود. او ساکن روستای ولوجا در حوالی ۲۰ کیلومتری شمال در جاده‌ فرح‌آباد ساری و در محدوده‌ طبقده گهر باران ساری بود. خانواده‌ شکارچیان همه اهل موسیقی و از گودارهای منطقه‌ی ساری هستند. از آنها می‌توان بخشعلی شکارچیان، بهرام شکارچیان، عبدالعلی شکارچیان، نادعلی شکارچیان، ملک شکارچیان و حسن شکارچیان را نام برد. عشق‌علی و برادرانش در فستیوال آینه‌دار دوره قبل، مهمان ما بودند.

مغازه‌ای همچنین درباره موسیقی گودارها گفت: آنها از خاندان‌های صاحب موسیقی منطقه مازندران هستند. این موسیقی به صورت موروثی به آنها رسیده است. کمانچه، ویولن، ضرب و دِتار مازندارنی (دوتار) از سازهای این خانواده است. آهنگ‌هایی که می‌سازند سنتی و مربوط به موسیقی مازندران است. او نیز ذخیره‌ای از موسیقی گودار مازندران بود که از دست رفت.

کد خبر 476915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha