شبکه المیادین اعلام کرد که به دنبال حمله موشکی سحرگاه امروز ایران به پایگاه هوایی تحت اشغال آمریکا در عین الاسد در استان الانبار عراق، آمریکایی‌ها اجازه نزدیک یا وارد شدن هیچ سرباز یا نیروی اطلاعاتی عراق را به داخل آنجا نمی‌دهند.

سرباز آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،  شبکه المیادین خبر داد آمریکایی‌ها به دنبال پاسخ موشکی ایران به جنایت ترور شهید سردار سلیمانی علیه پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق مانع از نزدیک شدن هر سرباز عراقی به آنجا می‌شوند.

بنا بر این گزارش، آمریکایی‌ها به منظور پنهان کردن تلفات ناشی از حملات موشکی ایران مانع ورود یا نزدیک شدن سربازان عراقی یا افرادی از سرویس اطلاعاتی و نظامی عراق به آنجا می‌شوند.

بامداد امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد که با تلفات گسترده آمریکایی‌ها همراه شد.

منابع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشته شدن دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و زخمی شدن حدود ۲۰۰ نفر در این حمله خبر دادند. به دنبال حمله سحرگاه امروز به عین الاسد، شبکه المیادین اعلام کرد که بالگردهای آمریکایی به طور مکرر در حال برخاستن از پایگاه مورد اصابت موشک‌های ایرانی هستند احتمال می‌رود آنها در حال تخلیه تلفات خود از داخل پایگاه هستند تا بر خسارت سنگین ناشی از حمله سرپوش گذارند.

پایگاه عین الاسد یک مجموعه راهبردی برای آمریکا بوده که پشتیبانی از هواپیماهای بدون سرنشین در این پایگاه صورت می‌گرفته است، بخش اعظم این پایگاه در اشغال آمریکایی‌ها و بخش اندکی در کنترل عراقی‌هاست.

۲۰ نقطه حساس این پایگاه توسط موشک‌های شلیک شده از ایران مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل توجهی پهپاد و بالگرد منهدم شد و به رغم آماده باش کامل آمریکایی‌ها پدافند آنها نتوانست هیچ عکس العملی نشان دهد.

کد خبر 476898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايران IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    0 0
    اين يك سيلى ازطرف ايران است ، بزنى دو چندان ميخورى