خودروها در زمین بازی جای بازیکنان فوتبال را گرفته‌اند؛ زمینی که یک روز محل بازی جوانان ورزشکار محله اراج بود و شور و هیجان خاصی به بعدازظهرهای تکراری خیابان 22 بهمن می‌بخشید حالا به پارکینگ خودروها تبدیل شده‌است.

اراج 4

همشهری آنلاین- حسن حسن زاده: جای صدای خنده‌ بچه‌ها، شادمانی‌ بعد از گل آنها و تشویق تماشاگرانی که در گوشه و کنار زمین قدیمی محله به تماشای بازی می‌نشستند، امروز تنها صدای بوق ماشین‌ها به گوش می‌رسد. ماجرا از این قرار است که بیمارستان نیکان که در دل محله اراج قرار دارد برای تأمین پارکینگ و کاهش بار ترافیکی خیابان 22 بهمن، زمین فوتبال قدیمی محله را اجاره و به پارکینگ تبدیل کرده‌است. به درخواست اهالی اراج به این محله رفتیم و ابعاد مشکل را از نزدیک بررسی کردیم.


در محاصره خودروها
حتی حوالی ظهر هم در خیابان 22 بهمن جایی برای سوزن انداختن پیدا نمی‌شود. خودروهایی که از بزرگراه ارتش وارد خیابان 22 بهمن شده‌اند در ترافیک نیمه سنگین و راهبندان ظهرگاهی این خیابان گرفتار می‌شوند. با گذر از مقابل ردیف خودروهایی که به کندی حرکت می‌کنند به ساختمان اصلی بیمارستان نیکان می‌رسیم. بنایی که در ورودی محله اراج و در دل خیابان‌های مسکونی و خانه‌های اطرافش سربرآورده‌ چند سالی‌ است که مهمان محله اراج شده. چند خودروی سواری بی‌توجه به تابلو توقف ممنوع، در مقابل ورودی بیمارستان، دوبله پارک کرده‌اند و خبری هم از راننده خودرو نیست. «محمود کریم‌پور» از اهالی محله اراج که مثل دیگر رانندگان در راهبندان گرفتار شده‌است می‌گوید:«با وجود نصب تابلو توقف ممنوع که محل توقف آمبولانس را نشان می‌دهد باز هم برخی از رانندگان که بیشترشان از همراهان بیمار هستند در این نقطه پارک می‌کنند و با باریک شدن مسیر عبور خودروها باعث ایجا راهبندان می‌شوند.» چند دقیقه بعد، مالک خودرویی که مقابل تابلو توقف ممنوع پارک کرده است از را می‌رسد و بار ترافیکی خیابان 22 بهمن هم کمی سبک‌تر می‌شود. با وجود این یکی از مشکلات اهالی محله اراج به ویژه ساکنان حوالی بیمارستان نیکان، کمبود جای پارک در خیابان‌های محله است. «هادی کاشانی» از اهالی محله اراج می‌گوید:« با توسعه بیمارستان نیکان و افزایش شمار مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی، اکنون حتی در بسیاری از کوچه‌های اطراف بیمارستان هم جای پارک پیدا نمی‌شود. همین مسئله هم در بیشتر ساعات شبانه‌روز باعث توقف خودروها در مکان‌های نامناسب و ایجاد راهبندان شده‌است.»


زمین فوتبال یا پارکینگ خودرو؟
 با وجود این مشکلات مدتی است که بیمارستان نیکان صاحب پارکینگ شده است. با گذر از مقابل ساختمان بیمارستان به پارکینگ این مرکز درمانی می‌رسیم که تنها چند قدم با بنای اصلی بیمارستان فاصله دارد. 2سال پیش بود که با اعتراض اهالی محله، مسئولان بیمارستان نیکان با توجه به میزان مراجعه‌کنندگان به این مرکز درمانی، فضایی را برای ساخت پارکینگ و کاهش بار ترافیکی خیابان 22 بهمن در نظر گرفتند. اما محوطه‌ای که اکنون به عنوان پارکینگ بیمارستان استفاده می‌شود یک‌روز زمین فوتبال محله اراج بود که در تمام ایام سال از نوجوانان و جوانان ورزشکار محله میزبانی می‌کرد. به گفته اهالی قدیمی محله این زمین فوتبال بیش از 40سال قدمت دارد ولی اکنون در محوطه پارکینگ جایی برای سوزن انداختن نیست.  با کمی دقت، دروازه‌های فوتبال که از زمین بازی قدیمی محله به جا مانده‌است هنوز لابه‌لای خودروها دیده می‌شود. اینجا در پارکینگ بیمارستان نیکان، خودروها به بازیکنان فلزی شبیه شده‌اند که تمام زمین فوتبال قدیمی محله را اشغال کرده‌اند. داخل محوطه جریمه، در نزدیکی نقطه کرنر و حتی فضای داخل دروازه هم توسط ماشین‌ها اشغال شده‌است. کاشانی می‌گوید: «چند نسل از ورزشکاران محله اراج در این زمین فوتبال بازی‌ کرده اند و خاطرات زیادی از برگزاری مسابقات فوتبال در این زمین قدیمی دارند. اما متأسفانه از 2سال پیش تاکنون این زمین به پارکینگ تبدیل شده است.»


زمین فوتبال به زودی به اهالی محله برگردانده می‌شود
«سعید سلیمانی» شورایار محله اراج توضیح می دهد که زمین فوتبال محله به زمین فوتبال شهدای اراج معروف بود و حدود 4 دهه از جوانان فوتبال‌دوست محله میزبانی می‌کرد: « اما این زمین چند سال پیش توسط مالک خصوصی با کاربری ورزشی خریداری شد. از طرفی بیمارستان نیکان که در نزدیکی این زمین قرار دارد پارکینگ نداشت و همین مسئله مشکلات بسیاری برای همسایه‌ها ایجاد کرده بود. در نتیجه مسئولان بیمارستان، این زمین را از مالک شخصی، اجاره و آن را به فضای پارکینگ بیمارستان تبدیل کردند.» سلیمانی از برگزاری جلسه مشترک با مسئولان بیمارستان نیکان خبر می‌دهد و یک خبر خوب برای جوانان فوتبال‌دوست محله دارد:«وقتی زمین فوتبال محله به پارکینگ تبدیل شد اعتراض اهالی را به گوش مسئولان بیمارستان رساندیم. آنها برای جبران این مشکل یک زمین چمن مصنوعی در نزدیکی شهرک گلها اجاره کردند و در اختیار اهالی قرار دادند. اما درخواست اصلی اهالی برگرداندن زمین فوتبال داخل محله است. هفته گذشته در جلسه‌ای که با مسئولان بیمارستان داشتیم خبر رسید کار ساخت پارکینگ اصلی بیمارستان که در نزدیکی زمین بازی در حال ساخت است به زودی به پایان می‌رسد و این زمین فوتبال قدیمی دوباره در اختیار جوانان محله قرار می‌گیرد.»

کد خبر 476870

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha