نماینده ائتلاف «البناء» عراق از تحرکات جدید در پارلمان این کشور برای ارائه طرحی جدید در خصوص اخراج نظامیان آمریکایی خبر داد.

پارلمان عراق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «عباس یابر العطافی» نماینده ائتلاف «البناء» در پارلمان عراق از اقدام برخی نمایندگان در ارائه طرحی جدید برای اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق طی نشست‌های آتی پارلمان خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» توضیح داد: این طرح به ریاست پارلمان ارائه خواهد شد تا آن را در دستور کار نشست پارلمان قرار دهد. یک تحرک جدی در پارلمان عراق از سوی کلیه گروه‌های سیاسی حاضر برای ارائه پیش‌نویس قانون پایان حضور نیروهای خارجی در خاک این کشور وجود دارد.

العطافی افزود: اگر این قانون در داخل پارلمان عراق تصویب شود، ما می‌توانیم حضور نظامیان آمریکایی را محدود کنیم و مانع نقض حاکمیت کشورمان شویم. این قانون در نشست آتی یا نشست‌های بعدی ارائه خواهد شد.

«ریاض محمد علی» نماینده ائتلاف سائرون نیز پیشتر گفته بود: برخی نمایندگان عراقی از حضور در پارلمان و رای‌گیری برای اخراج نظامیان خارجی از کشور امتناع ورزیدند اما اجماع و توافق همگی در این زمینه می‌تواند پیام مثبت یکپارچه بودن موضع عراق را برای جهانیان به ارمغان آورد.

آمریکا بامداد جمعه گذشته ۱۳ دی ماه در حمله به نزدیک فرودگاه بغداد، سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی و چند تن از همرزمانشان را ترور کرد که این جنایت آمریکا با خشم گسترده عراقی‌ها و درخواست آنها برای لغو توافقنامه امنیتی میان بغداد-واشنگتن و خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از کشورشان همراه شد.

پارلمان عراق نیز روز یکشنبه ۱۵ دی ماه، طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد.  

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت : «منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیروهای خارجی عراق را ترک کنند».

کد خبر 476863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha