چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: چهار هزار و ۴۱۸ نفر که از سیل‌زدگان این استان برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک معرفی شدند.

سیل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن قوی‌بیان چهارشنبه هجدهم دی اظهار کرد: بارش شدید باران و جاری شدن سیل در ابتدای امسال به هشت هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شهری و روستایی این استان خسارت زد.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست جبران خسارت و کمک به حادثه‌دیدگان سیل، چهار هزار و ۴۱۸ سهمیه به استان ابلاغ شد و بر اساس سهمیه ابلاغی استان تاکنون همه خسارت‌دیدگان به بانک‌ها معرفی و ۸۰ درصد پرونده‌ها به انعقاد قرارداد منجر شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان بیان کرد: عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی سیل‌زدگان استان اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی در سال جاری به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

قوی‌بیان یادآور شد: این میزان اعتبار مربوط به ۳۲۸ واحد احداث شده شهری، یکهزار و ۷۵۲ واحد احداث شده روستایی و یکهزار و ۲۴۰ واحد تعمیری شهری و روستایی است.

به گفته وی تاکنون یکهزار و ۹۸ فقره وام به خانوارهای دارای مشکل معیشتی پرداخت شده است.  

بارش باران و جریان سیلاب ابتدای امسال به هشت هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شهری و روستایی این استان خسارت زد.

از این تعداد خانه آسیب دیده پنج هزار و ۷۷۶ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۲ هزار و ۴۸۶ واحد شهری دچار خسارت شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۳ واحد تخریبی و ۶ هزار و ۲۲۳ واحد نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

در پی بارش‌های بهاره امسال و جاری شدن سیل بخش‌هایی از استان اصفهان مانند مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان از جمله فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت و چادگان آسیب دیدند.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای بیش از یک هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است، نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی تامین مسکن قشرهای کم درآمد جامعه، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه‌های مناطق خسارت‌دیده روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم‌درآمد جامعه ارائه کرده است.

کد خبر 476824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha