مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در صورت تخصیص کل اعتبار اشتغال روستایی سهم استان مرکزی ایجاد بیش از ۴ هزار فرصت شغلی پیش‌بینی می‌شود.

شغل

به گزارش همشهریآنلاین به نقل از تسنیم، محمدتقی آبایی افزود: سهم استان مرکزی در حوزه اشتغال روستایی ۳۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده، این تسهیلات در چهار مرحله اجرا شده که تاکنون بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان آن در مرحله پرداخت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در مرحله پنجم تلاش بر این است تا سهم استان که ۳۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان‌ بوده به صورت کامل تخصیص پیدا کند، به دنبال اجرای ۴ مرحله تاکنون حداقل ۳۵۰۰ فرصت شغلی روستایی ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه طرح‌های اشتغالزایی در حوزه روستایی از نظر آمار اشتغالزایی متفاوت است، اما پیش‌بینی ما این است که با تخصیص کل اعتبار شاهد ایجاد بیش از ۴ هزار فرصت شغلی در حوزه روستایی استان باشیم.

آبایی افزود: بیش از ۵۰ رسته  شغلی در حوزه خدماتی، صنعتی و کشاورزی مشخص شده ولی بیشتر پرداختی ما در سطح استان مرکزی مربوط به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های کشاورزی بوده که خوشبختانه در ۴۰ ساله دوره اسلامی برای نخستین بار شاهد نگاه ویژه به اشتغال روستایی بودیم.

وی ادامه داد: براساس بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری تسهیلات مربوط به هر دستگاه به دستگاه‌های متولی از جمله جهاد کشاورزی، کمیته امداد استان، بهزیستی و غیره ابلاغ شده است.

کد خبر 476792

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha