جریان آب های آلوده در نهر خیابان ولیعصر(عج) یکی از دلایل خشک شدن درختان چنار بود و برای جلوگیری از رسیدن آسیب بیشتر به درختان، اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۶ تمهیداتی برای روش آبیاری چنارها اتخاذ کرده است.

لوله گذاری در خیابان ولیعصر

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: درختان چنار خیابان ولیعصر(عج) قدمت زیادی دارند و نماد ملی کلان شهر تهران و حتی ایران هستند. بنابراین حفاظت و نگهداری از آنها ضروری است. به گفته «محسن مجدآبادی» رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه۶، در سالهای اخیر ورود آب های آلوده به نهر خیابان ولیعصر(عج) برخی از چنارها را خشکاند: «برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر چنارها، روش لوله گذاری و آبیاری قطره ای پیش بینی کرده ایم.»

این کار در ۳ مرحله انجام می‌شود که رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه اینگونه توضیح داد: «مرحله اول از چهارراه ولیعصر(عج) تا میدان ولیعصر(عج) بود که کارها مربوط به حفاری و لوله گذاری انجام شده است. مرحله دوم از میدان ولیعصر(عج) تا خیابان بهشتی است که عملیات در حال انجام است و مرحله سوم هم از خیابان بهشتی تا پل همت انجام می‌شود.»
به گفته او در مرحله اول حدود ۳۶۰۰ متر در دو طرف خیابان ولیعصر(عج) لوله گذاری شده است و در مرحله دوم هم ۲۸۰۰ متر در لاین شرقی و غربی لوله گذاری انجام شده است: «عملیات مرحله دوم به زودی تمام می‌شود و مرحله سوم که از خیابان بهشتی تا پل همت است، شروع می‌شود.»

مجدآبادی/ رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه6​​​​

کاشت چنار در خیابان ولیعصر(عج) سال ۹۵ در دستور کار سازمان پارک ها قرار گرفت که درختانی با بن های بالا که تقریبا ۵۰ سانتی متر قطر دارند کاشته می شوند.

به گفته مجدآبادی سال گذشته برای تکمیل چنارها حدود هزار و ۱۰۰ اصله چنار کاشته شد و امسال هم حدود هزار اصله چنار کاشته شد که حدود ۴۲۰ اصله در محدوده منطقه ۶ کاشته شده است.
رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه۶ در پایان تاکید کرد: «با این روش آبیاری قطعاً شاهد درختان چنار سرسبز و شاداب در خیابان ولیعصر(عج) خواهیم بود.»

کد خبر 476782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha