فرماندار زنجان گفت: از جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شهر زنجان ۵۰ هزار نفر در هسته مرکزی شهر که دارای بافت‌ فرسوده است، زندگی می‌کنند.  

بافت فرسوده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا عسگری، فرماندار زنجان چهارشنبه ۱۸ دی به خبرنگاران گفت: ۸۳۸ هکتار از مساحت ۴ هزار هکتاری زنجان بافت‌فرسوده است.  

فرماندار زنجان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی زنجان برای بافت‌فرسوده برنامه داشته باشند و باید برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در این مناطق توسط مدیران به جد مورد توجه باشد.  

عسگری تصریح کرد: توجه به بافت فرسوده از بسیاری از آسیب‌های‌اجتماعی پیشگیری می‌کند و رهبر معظم انقلاب هم بر کاهش آسیب‌های‌اجتماعی تاکید زیادی دارند.  

وی افزود: باید برای تامین جانی مردم در مناطق فرسوده با جدیت وارد کار شد و برنامه عملیاتی تدوین کرد.  

فرماندار زنجان از ارائه تسهیلات با کارمزد پایین خبر داد و ابراز کرد: دولت برای مقاوم‌سازی واحدهای‌مسکونی به ساکنینی که در بافت‌فرسوده زندگی می‌کنند، تسهیلات لازم ارائه می‌دهد.  

عسگری همچنین از وجود ۹ سکونت‌گاه غیررسمی در استان‌زنجان خبر داد و افزود: در این سکونت‌گاه‌ها بیش از ۶۵ هزار نفر معادل ۲۱ درصد جمعیت استان زنجان زندگی می‌کنند.  

وی اظهار کرد: باید به توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی سکونتگاه‌های غیررسمی توجه شود.  

فرماندار زنجان بابیان این‌که کاهش آسیب‌های‌اجتماعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، گفت: آمار آسیب‌های‌اجتماعی در زنجان نسبت به سایر مناطق کشور، پایین‌تر است ولی باید آسیب‌های‌اجتماعی در استان روزبه روز کاهش پیدا کند.  

وی بر ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در استان‌زنجان تاکید کرد و گفت: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی باعث کاهش آسیب‌های‌اجتماعی و توسعه همه‌جانبه در این مناطق می‌شود.  

فرماندار زنجان ابراز کرد: بافت‌های فرسوده اولویت نخست در بخش آسیب‌های‌اجتماعی است و باید پیگیری شود.  

عسگری گفتگ: باید برنامه‌ها در بحث ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی عملیاتی شود، گفت: مسئولان و ارگان‌های ذی‌ربط باید در ساماندهی این مناطق با برنامه و جدیت وارد کار شوند.  

کد خبر 476744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha