مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

رئیس اورژانس استان فارس گفت: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۳۹ هزار تماس تلفنی با مجموعه اورژانس ۱۱۵ فارس گرفته‌شده است.

اورژانس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد مرادیان چهارشنبه ۱۸ دی اظهار داشت: بیش از ۳۹ هزار بار آمبولانس‌های اورژانس فارس برای مأموریت ناشی از حوادث ترافیکی به محل حادثه اعزام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در طی ۹ ماهه گذشته بیش از ۴۵ هزار مصدوم حوادث ترافیکی از سوی اورژانس معاینه و به بیمارستان منتقل‌شده‌اند، افزود: با احتساب تعداد مصدومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اورژانس استان فارس در مورد فوتی‌های حوادث جاده‌ای خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه‌شده فوتی‌ها افزایش نیافته اما با توجه به تعداد تصادف‌هایی که در جنوب استان به‌ویژه در منطقه لارستان رخ داده، فوتی‌ها نسبت به سال گذشته سیر صعودی داشته است.

مرادیان تصریح کرد: موارد تصادف فوتی در شهرهای لار ودهکویه در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته و باید نسبت به کاهش تصادف از سوی متولیان و دستگاه‌های اجرایی اقدام لازم انجام شود.

وی بیان کرد: شهرستان شیراز به لحاظ تراکم جمعیت در جایگاه ویژه‌ای در استان قرار دارد و نیز در جاده‌های شهرستان مرودشت، داراب، کازرون، سپیدان و نورآباد بیشترین تصادف روی داده و در این راستا سپیدان در سال گذشته نسبت به امسال با افزایش ترافیکی روبه‌رو بوده است.

رئیس اورژانس استان فارس اضافه کرد: آمار ترافیکی شهرها نشان می‌دهد به ازاء هر ۱۰ هزار نفر جمعیت بیشترین مورد تصادف در شهرستان‌های فیروزآباد، فسا، جهرم، نی‌ریز و آباده گزارش‌شده است.

مرادیان ابراز داشت: اولویت برنامه‌ریزی برای تمامی دستگاه‌های استان ونیز پیشگیری از حوادث ترافیکی و اقدام پاسخ از سوی اورژانس باید بیش از گذشته اجرایی و عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: در شیراز بزرگ از ابتدای سال جاری از سامانه جدید اورژانس مبتنی بر «جی‌پی‌اس» تراکم تصادف‌ها را می‌توان مشاهده و به مسئولان استان نشان داد در محور شیراز زرقان پرحادثه‌خیزترین نقطه، باجگاه است.

رئیس اورژانس فارس خاطرنشان کرد: دوکوهک وگویم و نیز محور شیراز خان‌زنیان و خروجی این شهر بیشترین تراکم را داشته است.

مرادیان تصریح کرد: محور شیراز پل فسا علاوه بر بالا بودن تراکم شهر کوچکی شامل تفیهان و دهنو شاهد تراکم تصادفات هستیم که نشان می‌دهد جاده‌ها باید از شهرها جدا شوند.

کد خبر 476734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha