مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه نیروهای یگان حفاظت و مدیران منابع طبیعی در استان تهران تأکید کرد.

منابع طبیعی تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، احمد طاهری  چهارشنبه ۱۸ دی در جمع معاونین و مدیران منابع طبیعی شهرستان‌های استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش تأکید کرد: حفاظت از اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی تعطیل‌بردار نیست.

وی خطاب به مدیران این اداره کل تصریح کرد: درست است که عرصه‌های ملی از گستره زیادی برخوردار بوده و کمبودهایی ازلحاظ امکانات و نیروی انسانی وجود دارد اما این‌ها نباید مانعی برای حفاظت از اراضی ملی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد: با تعامل و هماهنگی با دستگاه قضائی درصدد هستیم تمامی احکام صادره از مراجع قضائی مبنی بر رفع تصرف و بازگشت اراضی ملی به دولت را تا پایان سال جاری به مرحله اجرا درآوریم.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه در قالب اکیپ‌های گشت و مراقبت باید به‌عنوان مأموریت اصلی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و مدیران منابع طبیعی شهرستان‌ها قرار گیرد.

طاهری از مدیران منابع طبیعی خواست: درحالی‌که طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی در سطح شهرستان‌ها انجام می‌شود اما نباید از نظارت بر انجام اقدامات غافل شد.

وی ارتقا آگاهی را یکی از مؤلفه‌های مهم در پیشبرد امور محوله دانست و اظهار داشت: ارتقا آگاهی در قالب آموزش‌های لازم در خصوص آشنایی هر چه بیشتر با وظایف و قوانین و مقررات مربوطه تأثیر بسیار زیادی در افزایش کار آیی و جلوگیری از خطاهای احتمالی خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران یادآور شد: اجرای طرح ملی کاداستر اراضی ملی و دولتی یکی از طرح‌های اولویت‌دار مجموعه منابع طبیعی قلمداد می‌شود و با توجه به تعامل خوبی که با ادارات ثبت‌اسناد وجود دارد لازم است اجرای این طرح با جدیت در دستور کار تمامی مسئولان منابع طبیعی استان تهران قرار داشته باشد.

کد خبر 476723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha