چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: ۷ هزار ناشنوا و کم شنوا تحت حمایت هستند و این استان رتبه چهارم شیوع این عارضه را در کشور دارد.

ناشنوایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه زهرا توکلی چهارشنبه ۱۸ دی افزود:‌ از این تعداد ۴هزار نفر خدمات مستمر مالی دریافت می‌کنند و تاکنون عمل کاشت حلزون برای ۱۵۰ کودک انجام شده است.

وی رواج ازدواج‌های فامیلی و به دنبال آن ایجاد مشکلات مادرزادی را مهمترین علت شیوع کم شنوایی وناشنوایی در لرستان دانست و ادامه داد: بخش عمده‌ای از کمک‌های غیرمستمری مالی این سازمان به معلولان، مداخلات پیشگیری و جلوگیری از نقص در کودکی است.

مدیر کل بهزیستی لرستان بیان کرد: هزینه کاشت حلزون در کشور بالاست  که با مشارکت خیران، کمک‌های سازمان و اعتبارت دولتی توانستیم کاشت حلزون را  به‌موقع برای ۱۵۰ کودک به انجام برسانیم.

توکلی ادامه داد: ایجاد فضای مناسب یرای آموزش کوکان مبتلا به این عارضه و خانواده آنها در دستور کار بوده است. همچنین بخش عمده‌ای از ناشنوایان و کم‌شنوایان تحت پوشش سازمان، خدمات آموزشی لازم را از مراکز توان‌بخشی بهزیستی استان دریافت کردند.

وی تصریح کرد: تا سال ۹۶ تنها ۲ مرکز ناشنوایان تحت عنوان آموزش و توان‌بخشی کودک و خانواده در استان فعال بود که اکنون به چهار واحد رسیده  و مددجویان تحت پوشش را به صورت چرخشی و دوره‌ای آموزش می دهند.

کد خبر 476643

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha