جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوشیدن آب برای فرونشاندن تشنگی کفایت می‌کند و دلیلی برای عمل به توصیه رایج نوشیدن 8 لیوان آب در روز نیست

به گزارش خبرگزاری فرانسه بررسی که نتایج آن در شماره اخیر نشریه جامعه متخصصان کلیه آمریکا منتشر شده است، این توصیه را ارائه می‌کند: "تنها هنگامی که تشنه هستی، آب بنوش."

پزشکان در دانشگاه پنسیلوانیا که این بررسی را انجام داده‌‌اند، می‌گویند: "به طور کلی شواهدی وجود ندارد که پشتیبان این توصیه باشد که باید روزی 1.5 لیتر آب نوشید."

پژوهشگران دان ناگویانو و استانلی گولدفراب این نظریه را مورد بررسی قرار داده بودند که نوشیدن آب بیشتر یه کلیه کمک می‌کند تا بیشتر مواد سمی را از بدن دفع کند.

گولدفراب در مصاحبه‌ای در این مورد گفت: "پرسش این است که آیا نوشیدن آب بیشتر این کارکردهای مهم طبیعی کلیه‌ها را افزایش می‌ دهد یا نه. و پاسخ نه است."

" نوشیدن مقادیر زیاد آب، در حقیقت و بر خلاف تصور رایج، توانایی کلیه را برای عمل کردن به عنوان یک صافی کاهش می دهد."

"آب  همچنین به عنوان کمکی ایدئال برای افرادی که می‌‌خواهند وزن کم کنند، ذکر شده است. اما در حالیکه نوشیدن آب به افرادی که رژیم می‌گیرند، کمک می‌کند که احساس پری کنند، هیچ بررسی بالینی ثابت نکرده است که آب به کم کردن وزن کمک می‌کند."

گولدفراب افزود: " برخی تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهند که هنگامی که پیش از غذا خوردن به افراد آب داده می‌شود، میزان کالری دریافتی آنها کاهش پیدا می‌کند. اما تحقیقات دیگر این رابطه را نشان نداده است."

افزایش مصرف آب تنها در موارد خاصی مانند افراد ورزشکار، افرادی که در آب و هوای گرم و خشک زندگی می‌کنند و افرادی که به بیماری‌های معینی دچار هستند، توصیه می‌شود.

کد خبر 47663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز