رئیس مرکز بهداشت غرب شهرستان کرج گفت: ۶۰ درصد کرجی‌ها بیش از حد مجاز روزانه (۵ گرم) نمک مصرف می‌کنند.

نمك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا ماهرخ السادات مصلایی با اشاره به آغاز دهمین بسیج ملی تغذیه سالم اظهار کرد: این طرح امسال با شعار " ترویج الگوی غذایی سالم با جایگزین‌های غذایی سالم " از ۱۴ دی آغاز و تا ۳۰ همین ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح ادامه داد: ترغیب مردم برای پیروی از الگوی غذایی سالم و مراقبت از سلامتی به عنوان مسئولیتی فردی از اهداف این طرح است.

آشنایی با میزان مصرف نمک

وی با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی خود مراقبتی توجه به تغذیه و الگوی مصرف غذایی توسط خود فرد است، افزود: خود مراقبتی تغذیه‌ای به این معنی است که هر فرد با مفهوم تعادل و تنوع و تناسب در برنامه غذایی روزانه آشنا باشد و با روش‌های جایگزینی مواد غذایی، استفاده از منابع غذایی در دسترس بتواند نیازهای تغذیه‌ای خود را برطرف کند.

این مسئول توضیح داد: باید به سمت و سویی پیش برویم که افراد به جای استفاده  بی رویه مواد غذایی ای که مصرف بیش از حدشان عاملی به خطر افتادن سلامتی و ابتلا به بیماری های غیر واگیر و بروز اشکال مختلف سوءتغذیه  از جمله چاقی، لاغری، کم وزنی  کوتاه قدی  و کمبود ریز مغذی‌ها می‌شود ، از غذاهای سلامت محور استفاده کنند.

مصلایی با اشاره به آمار بالای اضافه وزن در میان کرجی‌ها اضافه کرد:  بیش از ۶۲ درصد از شهروندان کرجی دچار چاقی و اضافه وزن هستند که بی توجهی به تغذیه مناسب یکی از دلایل بروز این مشکل است.

 رئیس مرکز بهداشت غرب شهرستان کرج گفت: علاوه بر این بیش از ۶۰ درصد کرجی‌ها بیش از حد مجاز و استاندارد تعیین شده ( پنج گرم معادل یک قاشق چایخوری در روز) نمک  مصرف می‌کنند  که این امر به نوبه خود زمینه ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله فشار خون را افزایش می‌دهد .

وی ادامه داد: اجرای بسیج ملی تغذیه سالم شرایطی فراهم می‌کند که مردم نسبت به نوع تغذیه خود حساس شده و به سمت پرهیز از خوردن مواد غذایی ناسالم پیش بروند.

کد خبر 476612
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha