جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

جواد عزیزی: زن جوان با انتقال مبالغ میلیونی به 2 حساب صوری که به نام همسرش و برادر او باز کرده بود هر ماه میلیون‌ها تومان از حقوق بازنشستگان یک شرکت هواپیمایی را اختلاس می‌کرد.

مسئول پرداخت حقوق بازنشستگان یک شرکت‌هواپیمایی که با ایجاد حساب جعلی به نام همسر و برادر همسرش، دست به اختلاس 300 میلیون تومانی از این شرکت زده بود دستگیر شد.

بهروز مهاجری – بازپرس شعبه اول دادسرای فرودگاه–  روزگذشته با اعلام این خبر گفت: تحقیقات ماموران وزارت اطلاعات برای دستگیری زن کلاهبردار به‌دنبال شکایت یک شرکت هواپیمایی آغاز شد که مدعی بود مسئول پرداخت حقوق بازنشستگان، پس از اختلاس 300 میلیون تومانی از این شرکت پا به فرار گذاشته است.

با این شکایت، رسیدگی به پرونده در شعبه اول بازپرسی دادسرای فرودگاه آغاز شد و گروهی از ماموران اطلاعات تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

آنها با حضور در محل کار زن کلاهبردار دریافتند این زن با نفوذ به شبکه کامپیوتری شرکت هواپیمایی، نام همسر و برادر همسرش را به‌عنوان بازنشسته‌های رده‌ بالای شرکت وارد لیست بازنشسته‌ها کرده و هر ماه میلیون‌ها تومان به حساب آنها واریز می‌کرده است.

تماسی برای گمراه کردن پلیس در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد زن جوان طی یک سال 300 میلیون تومان از صندوق بازنشستگی اختلاس کرده است، دستور بازداشت وی صادر شد اما هنوز چند روز از این ماجرا نگذشته بود که مردی که مدعی بود از اقوام این زن است با مسئولان شرکت هواپیمایی تماس گرفت و مدعی شد این زن  تصادف شدیدی کرده و در بیمارستان بستری است.

با حضور ماموران در بیمارستان مشخص شد ادعای این مرد دروغ بوده و این تماس نقشه‌ای برای گمراه کردن پلیس بود تا ماموران با تصور اینکه این کارمند زن در بیمارستان بستری است  از تعقیب او منصرف شوند.

با مشخص شدن این موضوع، بررسی‌ها برای یافتن سرنخی از مخفیگاه زن متهم ادامه یافت تا اینکه ماموران دریافتند وی در آپارتمانی در غرب تهران مخفی شده است.

وقتی مخفیگاه کارمند کلاهبردار به محاصره ماموران اطلاعات درآمد، با صدور دستور قضائی عملیات ضربتی برای دستگیری او آغاز شد اما این زن ورزشکار که از حضور ماموران در محل باخبر شده بود از پنجره طبقه سوم و از ارتفاع 3 متری به پشت‌بام خانه همسایه پرید و پا به فرار گذاشت.

به‌دنبال فرار متهم، تلاش برای دستگیری او ادامه یافت اما پس از گذشت چند روز، خانواده وی با مراجعه به پلیس مدعی شدند دخترشان به همراه همسر و فرزندش به خارج از ایران گریخته و اثری از او نیست.

ماموران که احتمال می‌دادند این اظهارات نیز ترفندی برای گمراه کردن مسیر تحقیقات باشد، بررسی‌های خود را در این زمینه آغاز کرده و دریافتند زن کلاهبردار به همراه همسر و فرزندش به شمال کشور گریخته و با خرید آپارتمانی در آنجا مخفی شده است.

با این اطلاعات تلاش برای شناسایی مخفیگاه این زن ادامه یافت و ماموران در بررسی‌های اطلاعاتی موفق شدند وی را ردزنی کرده و محل زندگی او را شناسایی کنند.

به این ترتیب یک تیم ویژه از ماموران اطلاعات با دریافت نیابت قضائی عازم شمال کشور شده و در یک عملیات ضربتی موفق شدند متهم را به همراه همسرش دستگیر کنند.

با انتقال این زوج به دادسرای فرودگاه، زن جوان به اختلاس 300 میلیون تومانی از شرکت هواپیمایی اعتراف کرد و گفت: از آنجا که مسئول واحد پرداخت حقوق بازنشستگان بودم و بودجه زیادی در اختیارم بود وسوسه شدم و تصمیم گرفتم همسر و برادر او  را به‌عنوان بازنشسته جا زده و با همکاری آنها نقشه اختلاس را عملی کنم.

پس از اعترافات این زن، برادر شوهر  او نیز دستگیر و پس از اعتراف به همکاری با متهم و همسرش راهی بازداشتگاه شد.

بازپرس مهاجری با بیان این خبر گفت: در حال حاضر زن جوان با اتهام اختلاس و سوءاستفاده از موقعیت شغلی مواجه است و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 47659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز