بوئینگ ۷۳۷ یک بار دیگر به علت بروز مشکل در طراحی و نقص فنی، حادثه داد و اینبار مسافران پرواز تهران-کیف شرکت هواپیمایی اوکراینی، قربانی مشکلات طراحی در شرکت هواپیمایی بوئینگ شدند.

هواپيماي اوكراين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی (ره) در حوالی پرند و شهریار در استان تهران، سقوط کرد.

این هواپیما ‌بوئینگ ۸-۷۳۷ متعلق به ایرلاین اوکراینی(UIA) با ریجستر UR-PSR بوده است ‌که ‌۴۲ ماه پیش ‌تولید شده بود.

‌این هواپیما با ۱۷۰ مسافر و حدود ۱۰ کرو پروازی، از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز می‌کرد که بین پرند و شهریار دچار سانحه شد و سقوط کرد.

بنابراین گزارش پیش بینی می‌شود به علت سابقه زیاد بروز نقص فنی در هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷، این حادثه نیز به علت ‌نقص فنی رخ داده است.

بوئینگ‌های ۷۳۷ یک بار دیگر به علت بروز مشکل در طراحی و نقص فنی، حادثه داد و اینبار مسافران پرواز تهران-کیف شرکت هواپیمایی اوکراینی، قربانی شرکت هواپیمایی بوئینگ شدند.

امروز شرکت بوئینگ پس از وقوع‌ سانحه هواپیمای اوکراینی، در توئیت خود اعلام کرد: در حال بررسی مدارک و شواهد درباره علت وقوع این سانحه هستیم.

پیش از این نیز رویترز، اعلام کرده بود: شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز، که یکی از سه شرکت بزرگ هواپیمایی در آمریکا به شمار می رود، اعلام کرد که برای دریافت غرامت به دلیل زمین گیر ماندن بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس با شرکت سازنده به توافق رسیده است.

امریکن ایرلاینز می‌گوید این توافق محرمانه است و قرار است بوئینگ این غرامت را طی چند سال به شرکت بپردازد.

بنا به اعلام شرکت هواپیمایی، قرار است در قدم اول ۳۰ میلیون دلار از محل این غرامت برای تقسیم سود بین کارکنان شرکت برای سال ۲۰۱۹ اختصاص یابد.

انجمن خدمه پرواز حرفه‌ای آمریکا که نماینده ۲۸ هزار نفر خدمه پرواز امریکن ایرلانیز است اعلام کرد که از این توافق استقبال می‌کند.

بوئینگ می‌گوید درباره جزئیات مذاکرات با شرکت‌های هواپیمایی اطلاع رسانی نخواهد کرد.

پیش‌تر نیز این شرکت هواپیماساز آمریکایی اعلام کرده بود که به خاطر زمین گیر ماندن بوئینگ‌های ۷۳۷ به ترکیه هم غرامت می‌دهد.

  •  ارتقاء مدل هم از نحسی بوئینگ ۷۳۷ کم نکرد

بنابراین گزارش سابقه تولید هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ به سال ۱۹۶۸ مربوط می‌شود و از آن زمان تا همین چند ماه پیش، ۱۴۰ سانحه از این نوع هواپیماها با ۴۵۱۲ نفر کشته را در جهان شاهد هستیم.

آمارها نشان می‌دهد بوئینگ ۷۳۷ تاکنون بیشترین حادثه را در جهان داشته و بیشترین کشته را نیز به خود اختصاص داده است و در واقع خطرناک‌ترین هواپیمای حال حاضر جهان محسوب می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های تعیین میزان ریسک هواپیماها نسبت ساعت پرواز کل هواپیماهای از یک نوع موجود در جهان به تعداد سوانحی است که برای آنها اتفاق افتاده است.

به گزارش بلومبرگ بوئینگ ۷۳۷ از بدو تولد در سال ۱۹۶۸ تاکنون حدود ۱۴۰ سانحه را تجربه کرده است.

در واقع می‌توان ادعا کرد که به ازای هر ۵۰۰ هزار ساعت پرواز، هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ در جهان شاهد یک سانحه بوده‌اند.

به گزارش ایرفلیت نخستین سانحه مربوط به هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ به روز ۱۹ جولای سال ۱۹۷۰ در فیلادلفیای آمریکا بازمی‌گردد که البته در این سانحه کسی کشته نشد. اما نخستین سانحه مرگبار آن در سال ۱۹۷۲ اتفاق افتاد که به کشته شدن ۴۳ نفر در شیکاگوی آمریکا منجر شد.

هند،‌ مالزی، تایوان، آمریکا، برزیل، اکوادور، امارات، آنگولا، کامرون، انگلیس، مالتا، ایران، عربستان، شیلی، ترکیه، اتیوپی، چین، پاناما، کره جنوبی، ترکیه، پرو، کرواسی، اندونزی، آرژانتین، فیلیپین، تونس، الجزایر، سودان، مصر، افغانستان، یونان، نیجریه، قزاقستان، روسیه، جمهوری دموکراتیک کنگو، کانادا و پاکستان از جمله کشورهایی هستند که سوانح بوئینگ ۷۳۷ در آنها اتفاق افتاده است و امروز هم یک فروند از این ۷۳۷ها در ایران سقوط کرد.

‌تغییر اساسی در ساختار بدنه و موتور این هواپیما و معرفی مدل جدید آن با نام بوئینگ ۷۳۷ مکس که جدیدترین هواپیمای ارائه شده از سوی هواپیماسازی بوئینگ آمریکا محسوب می‌شود نیز با توجه به دو سانحه روی داده در این نوع هواپیما طی ۵ ماه گذشته، نتوانسته است ۷۳۷ را از لقب خطرناک‌ترین هواپیمای جهان جدا کند.

تا پیش از این دو سانحه ۴۱۶۶ نفر در سوانح مربوط به بوئینگ‌های ۷۳۷ در جهان کشته شده بودند که با اضافه کردن ۱۸۹ قربانی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس خطوط هوایی لاین‌ایر اندونزی و ۱۵۷ سرنشین بوئینگ ۷۳۷ سقوط کرده در اتیوپی شمار کشته شده این هوایپمای منحوس به ۴۵۱۲ نفر رسیده است.

کد خبر 476581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی معینی IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    0 0
    بنظر میرسد ضعف این هواپیما در نوع متریال chamber cobuntionin موتور بوده که میایست با تغیرات هوای گرم یکنواخت برای سوخت موتور خللی ایجاد نکند .