ازدحام جمعیت در کرمان منجر به جان باختن بیش از ۵۰ نفر شد و رئیس جمهوری با تسلیت این حادثه خواستار رسیدگی به وضعیت مصدومان شد.

عكس‌هاي كرمان - تشييع سردار - عكاس مهدي بيات

به گزارش همشهری آنلاین، کامران علمدهی خبرنگار روزنامه ایران درباره حادثه کرمان نوشت: میدان آزادی کرمان آخرین میعادگاه خیل مشتاقان و دوستداران سردار دل‌ها بود. با اینکه قرار بود مراسم آخرین وداع با او ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه آغاز شود اما بسیاری از عاشقان سپهبد شهید قاسم سلیمانی قبل از طلوع خورشید خودشان را به میعادگاه رسانده بودند تا با تشییع پیکر این شهید بزرگوار از سال‌ها مجاهدت و ایثار او قدردانی کنند.

سوز سرمای زیر صفر و شلوغی مسیر نتوانسته بود مانع حضور میلیونی شرکت‌کنندگان در این مراسم شود. حدود ساعت ۱۱ صبح جمعیتی که حالا به سختی می‌شد آنها را شمارش کرد همراه با پیکر حاج قاسم به‌سمت گلزار شهدای کرمان به حرکت در آمدند. شور و حال عجیبی در بین شرکت‌کنندگان وجود داشت. خیابان‌ها و گذرگاه‌های فرعی با داربست‌های آهنی بسته شده بود تا جمعیت در یک مسیر واحد به حرکت ادامه دهند عده‌ای در تلاش بودند تا خودشان را به پیکر مطهر سردار برسانند.

تشییع‌کنندگان به سمت مشتاقیه در حرکت بودند که ناگهان در چهارراه بهشتی معرکه‌ای بر پا شد. به یکباره صدای فریادهای چند زن و مرد توجهات را به خود جلب کرد در یک لحظه موج جمعیت همانند سدی شکسته روی هم ریخت و صدها پیر و جوان زیر دست و پا گم شدند. به سبب بسته شدن کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی اطراف راه فراری نبود. آنها که می‌توانستند به کمک کسانی آمدند که زیر دست و پا مانده بودند. بلافاصله نیروهای امدادی اورژانس و هلال و احمر و آتش‌نشانی وارد معرکه شدند.

  • اظهارات شاهدان

چند تن از شاهدان اظهار داشتند که به‌علت فشار و ازدحام جمعیت ناگهان چند نفر زیر دست و پا افتادند که همین موضوع باعث شد سایر افراد که بیشتر زن بودند تعادلشان را از دست بدهند. از آنجا که خیابان‌های فرعی را با داربست بسته بودند مردم راه فرار نداشتند. همین موضوع باعث شد تعداد زیادی از چهارراه شریعتی تا نزدیک میدان آزادی زیر دست و پا بمانند. قیامتی برپا شده بود. آنقدر جمعیت زیاد بود که امدادگران بسختی می‌توانستند به مردم کمک کنند و آنها را از زیر دست و پا بیرون بکشند.

بر اساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان، تاکنون پیکر تعدادی از جانباختگان این مراسم به پزشکی قانونی استان منتقل و برای ۴۰ نفر از آنان جواز دفن صادر شده است.

  • فوت دو کارمند دادگستری

مدیر روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی اعلام کرد: دو نفر از کارکنان دادگستری خراسان جنوبی به نام های «محمدحسین رنجانی» و «محمدحسین عبداللهی» که به همراه تعدادی دیگر از همکاران این مجموعه برای شرکت در مراسم تشییع سردار دل‌ها، راهی کرمان شده بوند، بر اثر ازدحام جمعیت در میان تشییع کنندگان جان خود را از دست دادند.

کد خبر 476507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha